Kedi Yaşı Hesaplama Aracı

Kedi Yaşı Hesaplama nasıl yapılır? Kediler insanlardan yaşlı olabilir mi? Küçük kedi dostlarımızı aile bireyleri olarak görüyoruz fakat aynı zamanda onların da bizim kadar uzun yaşamadıklarını biliyoruz. Olağandışı kazalar veya beklenmedik hastalıklar onları daha önce alıp götürmezse veya belki de daha uzun süre yaşayan istisnai hayvanlardan değilse, kedilerin on iki ila yirmi iki yıl arasında yaşadıklarını hepimiz biliyoruz.

kedi-yaşı-hesaplama-grafiği
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı – Grafik

Kedi Yaşı Hesaplama Aracı

Bir aile üyesinin (bir kedi olsalar bile) son yıllarında, biz insanlar genç yetişkinliğe doğru ilerlediğimizde, onlu yaşlarımızın ortalarında olması sezgisel olarak yanlış geliyor. Bu nedenle, bir kedinin “insan yaşını”, yani “insan yılı” cinsinden kaç yaşında olduklarını görselleştirmemizi sağlayan karşılaştırmalı bir sistem oluşturmak bize mantıklı geliyor.

Kediler Ne Kadar Yaşar?

kediler ne kadar yaşar
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı –

Kediler ne kadar yaşar sorusuna gelince, yaşam beklentisi alanı, dikkate alınması gereken ilginç bir alan, ancak belirli bir bilimden çok bir tahmin sanatıdır. Eski yöntemlere göre kedinin yaşam yılını takvim yılı olarak yediyle çarpmanız yeterli.

Bu, orta yaştaki kediler için işe yarasa da (beş yaşındaki bir kedi muhtemelen otuz beş yaşındaki bir insana eşdeğerdir), kedinin yaşamının her iki ucunda da pek işe yaramaz. Bir kedi yılı, bir insan yılı ile bu kadar kolay karşılaştırılamaz. Kediler, yaşamlarının ilk yılında hızla olgunlaşırlar: Bir yaşındaki bir kedi, yedi yaşındaki bir çocuktan çok ergen bir insana benzer.

kedim şu an kaç yaşında
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı – “Yedi ile çarpma” kuralı orta yaşlı kediler için işe yarasa da, çok genç veya yaşlı kediler için yaşlanma oranları senkronize değildir.

Yaşamın ikinci yılının sonunda, bir kedi yirmili yaşlarının ortasındaki bir insan gibidir. On iki yaşındaki bir kedi genellikle seksen dört yaşındaki bir insandan çok daha zindedir. On dört yaşın üzerindeki yaşlı kediler, yüz yaşın üzerindeki yaşlı insanlardan çok daha fazladır.

Ve son olarak, bu eski formülü kullanarak 140 insan yılı olan yirmi yaşın üzerinde çok sayıda geriatrik kedi var. Bir insanın ulaştığı en yaşlı yaş sadece 122’dir (on yedi yaşındaki bir kediye eşdeğer), oysa bir kedi yirmili yaşlarının ortasına geldiği duyulmamış bir şey değildir: 7 yıl x 25, insan yılına göre 175’tir. Bu saçma. Ve şimdiye kadarki en yaşlı kedi 38 yaşındaydı, yani 266 insan yılı!

Kedim Şu An Kaç Yaşında?

En kolay yol, basitçe iyi bir tahmin yapılmasına izin veren bir tablo oluşturmaktır: Bunu yapmak için elimizden gelenin en iyisini yapmak için aşağıya bakın.

Kedi Yaşı Hesaplama Aracı
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı – Tablo – Bunun gibi bir kedi yaş çizelgesi, size kedinizin insan yaşına göre yaşı hakkında kabaca bir fikir verebilir, ancak bu kesin bir bilgi değildir.

Bununla birlikte, bu asla kesin değildir ve kedi yaşam aşamalarını insan terimlerine sokan aşağıdaki gibi genel bir rehber en iyi cevaptır.

Bir Kedinin Yaşını Nasıl Hesaplarsınız?

Bir kedinin yaş çizelgesi, yavru halinden beri bir kediniz varsa ve onun yaşını takvim yılı olarak zaten biliyorsanız, işe yarar. Peki ya sahiplendiğiniz ya da kurtardığınız kediniz varsa veya yetişkin bir kediyi evlat edindiyseniz? Kaç yaşında olduklarını öğrenmenin bir yolu var mı?

Yine, bu kesin olmamakla birlikte, iyi bir tahminde bulunmak için arayabileceğiniz bazı işaretler vardır.

Dişler

kedi diş yapısından yaşını öğrenme
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı – Bir kedinin dişleri, yaşlarının en iyi göstergelerinden biridir. Kusursuz beyaz dişlere sahip bir kedi muhtemelen bir yaşından küçükken, ilerlemiş diş eti çekilmesi, tartar oluşumu ve diğer diş hastalığı belirtileri olan bir kedi muhtemelen altı yaşında veya daha büyüktür.

Bir kedinin dişleri onların yaşları hakkında yararlı bilgiler verebilir. Tartar oluşumu, diş eti çekilmesi ve sallanan veya olmayan dişlerin kombinasyonu, bir kedinin yaşı hakkında bazı önerilerde bulunabilir:

• Bir kedinin mükemmel beyaz dişleri varsa, diş eti hastalığı belirtisi yoksa, muhtemelen bir yaşından küçüktürler.
  • Minimal diş eti çekilmesi ile birlikte erken yaşta tartar oluşumu varsa, kedi bir ila üç yaşlarında olabilir.
  • Tartar oluşumu daha önemli bir noktadaysa, kedi üç ila altı yaşlarında olabilir.
  • İleri diş eti çekilmesi, sallanan dişler ve belki de eksik dişlerle birlikte belirgin tartar oluşumu varsa, o zaman kedinin altı yaşından büyük olması muhtemeldir ve kedi yaşlandıkça değişiklikler daha belirgin hale gelir.

Bu yönergeler yalnızca yaklaşıktır: bazı kediler diğerlerinden daha erken yaşta diş hastalığına yakalanır ve bazı yaşlı kedilerin şaşırtıcı derecede sağlıklı dişleri olabilir. Diyet, genetik etkiler ve bakıcının evde diş bakımına gösterdiği özen gibi birçok faktör söz konusudur:

kedi kürk yapısından yaşını anlama
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı – Bu sübjektif bir ölçümdür ve kusursuz bir yaş göstergesi değildir, ancak bir kedinin yüz ifadesi size yaşı hakkında bilgi verebilir. Daha yaşlı kediler tipik olarak genç kuzenlerinden daha kasvetli, “olgun” bir görünüme sahiptir.

Kürk:

Genel bir kural olarak, yavru kedilerin ve genç kedilerin kürkleri daha yumuşak, kabarıktır, yaşlı kedilerin ise daha kaba ve kalın tüyleri vardır. Bazı kediler, bazı insanlar gibi yaşla birlikte gri veya beyaz benekler geliştirir.

Vücut kondisyonu:

Daha genç yetişkin kediler daha güçlü, daha fit ve daha kaslı olma eğilimindeyken, kediler yaşlandıkça genellikle vücut kondisyonlarını kaybederler, böylece elinizi sırtlarında gezdirdiğinizde omurgalarının ve kalçalarının kemiklerini daha kolay hissedebilirsiniz.

Gözler:

Daha genç kediler daha net, daha parlak gözlere sahipken, yaşlı kedilerin pigment lekeleri, hafif bulanıklık veya kedinin gözlerinin köşelerinden akıntı gibi hafif oküler sorunları olma olasılığı daha yüksektir.

Yüz İfadesi

kedi insan yılı
Kedi Yaşı Hesaplama Aracı – Bir kedinin yaşam deneyimi, yaşlanma belirtileri gösterme hızını etkileyebilir. Yabani hayvanlar gibi daha zorlu hayatlar yaşamış olan kediler, genellikle kapalı mekanlarda yaşayanlara göre yaşlanma belirtilerini daha erken gösterirler.

Bu özneldir, ancak kesinlikle genç kedilerin daha masum, geniş gözlü yüzleri olduğu görülürken, yaşlı kediler daha akıllı, daha temkinli, daha deneyimli ve basitçe “yaşlı” görünme eğilimindedir.

Bazı Kediler Diğerlerinden Daha Hızlı Yaşlanır

Örnek olarak, sokak kedilerinin ev kedilerinden daha zorlu yaşamları olabilir (araştırmalar, ev kedilerinin ömrünün ortalama olarak sokak kedilerinden daha uzun olduğunu göstermektedir) ve sokak kedileri, aynı yaştaki ev kedilerinden daha yaşlı görünebilir.

Bir kedinin yaşı ne olursa olsun, insanlarda olduğu gibi, en azından bir dereceye kadar, yaşın sadece bir sayı olduğunu Ankara Veteriner camiasının bir üyesi, Çankaya Veteriner hizmetleri sunan Vetes Veteriner Kliniği olarak Kedi Yaşı Hesaplama Aracı konusunda sunduklarımızın nihayetinde hatırlamak isteriz:

Kedi Yaşı Hesaplama Aracı

Eğer bir kedinin yüksek kaliteli kedi maması varsa, dikkatle izlenen bir kedi kumu ile rahat bir eve sahipse, düşük seviyede stres, etkili parazit kontrolü, uzman veteriner hekimleri ile düzenli kontroller ve genel olarak sağlık sorunlarına dikkat eden özenli, ilgili sahipleri bulunuyorsa, yaşadıkları yılların sayısını daha uzun olacaktır.