Napoleon kedisi

Napoleon Kedisi Özellikleri

Napoleon Kedisi özellikleri nelerdir? Napoleon kedisi evde beslenir mi? Napoleon (Munchkin Longhair) nasıl sahiplenebilirim? Minuet kedisi olarak da bilinen Napolyon kedisi adı ünlü Fransız asker Napolyonun kısalığından ilham alınarak oluşturuldu. Bu kedi ırkı, 1996 yılında bir munchkin ile bir İran kedisinin çiftleştirilmesiyle ortaya çıktı. Büyüklüğü nedeniyle diğer kediler gibi zıplayamazlar, ancak iyi bir koşucudur.

napolyon minuet kedisi
Napoleon Kedisi Özellikleri 8

Kısa bacaklarla karakterize kabarık bir kedi cinsidir. İtaatkar, sabırlı, sevecen ve insan odaklıdır. Bir yetişkin olarak bile genç görünecek bir “ebedi yavru kediye” sahip olmak istiyorsanız, o zaman Napolyon’u seçin.

Napolyonlar en nadir kedi ırklarındandır ve dünyada yüksek fiyatla satışları yapıldığı bilinmektedir. Sahiplenmeyi düşünüyorsanız 1.000 ila 3.000 ABD Doları arasında bir bütçe gerek olabilir. Keza barınaklarda ya da sokakta rastlamanız pek mümkün olmayacaktır.

napolyon kedisi yavru
Napoleon Kedisi Özellikleri 9

Genel Özellikler

• Ağırlık: 2.5 – 4 kg arası
  • Menşei: Amerika Birleşik Devletleri
  • Renk: Çeşitli renk ve desenler
  • Tüy Yapısı: Uzun, yumuşak ve ipeksi tüyler
  • Vücut yapısı: Kısa bacaklar, orta büyüklükte gövde, geniş ve yuvarlak kafalı, geniş kulaklar
  • Sağlık: Genellikle sağlıklı. Fakat İran ırklarının karşılaştığı aynı koşullara yatkın olabilirler. Bunlar katarakt, lordoz, polikistik böbrek hastalığı
  • Ömür: 12-15 yıl
  • Kişilik özellikleri: Sevgi dolu, cana yakın, sosyal, enerjik, meraklı

Artıları:

• Sevecen ve sosyal
  • Enerjik ve oyuncu
  • Çocuklar ve aile ortamı için uygun
  • Diğer evcil hayvanlarla iyi anlaşır
  • Zeki ve meraklı
napolyon kedisi sahiplenme
Napoleon Kedisi Özellikleri 10

Eksileri:

• Potansiyel olarak genetik sağlık sorunları (kısa bacaklar nedeniyle)
  • Düşük ve yüksek yerlere erişmede zorlanabilir
  • Tüy bakımı daha fazla özen gerektirebilir

Napoleon Kedisi İhtiyaçları

Napoleon Kedisi oyuncu ve enerjik olmaları nedeniyle oyuncaklar ve tırmalama tahtalarıyla etkileşim sağlamalıdır. Yeterli egzersiz ve hareket imkanı sağlamak önemlidir. Tüm kedilerde olduğu gibi, herhangi bir sağlık sorununu erken tespit etmek için Napolyon’unuzun düzenli veteriner muayenelerini sürdürmeniz önemlidir. Veterineriniz, kedinizi sağlıklı tutacak bir bakım rutini geliştirmenize yardımcı olabilir.

Bu melez kedi ırklarının kulakları da kir birikmesi veya olası enfeksiyon belirtileri açısından düzenli olarak incelenmelidir. Napolyon’unuza uyacak düzenli bir diş fırçalama rutini belirlemek için veterinerinizle konuşun. Veterineriniz size belirli markalar ve teknikler hakkında tavsiyelerde bulunabilir. Son olarak, Napolyon oldukça yüksek enerji seviyesine sahip bir kedi olduğu için, etrafta koşuşturmaları için yeterli alan sağladığınızdan emin olun!

napolyon kedisi sahiplenme
Napoleon Kedisi Özellikleri 11

Tüy bakımı:

Napolyon kedisi çok geniş bir renk yelpazesine sahiptir. Aslında, hemen hemen her renk ve kombinasyon bu kedicik ile uyumludur! Uzun, yumuşak ve ipeksi tüyleri nedeniyle haftada birkaç kez taranması önerilir. Düzenli olarak tüylerin kontrol edilmesi ve düğüm oluşumunu önlemek için taranması önemlidir.

Beslenme İhtiyaçları:

Kaliteli mama ile dengeli bir diyet sağlamak önemlidir. Yaş ve kiloya uygun porsiyonlar ve beslenme sıklığı Napolyon kedisinin sağlığı açısından oldukça önemlidir.

Napolyon Kedisi

Napoleon Kedisi Türkiye

Türkiye’de daha az bilinen bir tür olabilir, ancak bazı üreticiler ve kedi evleri aracılığıyla temin edilebilir. Karışık bir cins oldukları için Napolyon kedileri için türe özel bir sahiplenme imkanı az olabilir.

Bununla birlikte, bazen cins karışımlarını önemsedikleri için Munchkin veya İran kedisi cinsine özgü sahiplenme imkanlarını isteyebilirsiniz. Yerel barınağınızın yanı sıra Napolyon kedileri de dahil olmak üzere her tür kediye hitap eden barınakları ve kurtarıcıları da deneyebilirsiniz.

Napoleon kedisi alırken, sağlık ve ırk özelliklerini doğrulamak için güvendiğiniz ve deneyimli bir yetiştirici ile çalışmak önemlidir.

minuet napoleon kedisi yavrusu
Napoleon Kedisi Özellikleri 12

Napoleon Kedisi Sahiplenme

Napoleon kedileri, cana yakın ve sevecen doğaları nedeniyle evcil hayvan olarak idealdir. Enerjik ve oyuncu yapıları, onları aileler için eğlenceli bir evcil hayvan yapar. Kısa bacakları, onları diğer kedi türlerinden ayırır ve ilgi çekicidir. Bu kedi türünü sahiplenmeden önce, potansiyel genetik sağlık sorunlarına dikkat etmek ve ona uygun bir yaşam ortamı sağlamak önemlidir.

Napolyon küçük çocuklarla çok iyi anlaşır. Sadece erken sosyalleşmenin gerçekleştiğinden ve sınırların her iki tarafta da uygun şekilde belirlendiğinden emin olun. Çocuklar ve kediler arasındaki erken etkileşimleri denetleyin.

minuet kedileri sahiplenme
Napoleon Kedisi Özellikleri 13

Diğer ev hayvanları söz konusu olduğunda, iyi huylu Napolyon genellikle birçok evcil hayvanla iyi geçinir. Ancak her zaman yeni kedi ve mevcut evcil hayvanlar arasındaki erken etkileşimleri denetleyin. Bazen bu ilişkiler, bireysel evcil hayvanların kişiliklerine çok bağlıdır.

Nihayetinde, erken sosyalleşme bu melez ırkla gerçekten işe yarar. Napolyon’u ailenizin yanına getirdiğinizde iyi davranışı için ödüllendirdiğinizden emin olun. Çankaya Veteriner hizmeti sunan Vetes Veteriner Kliniği olarak önerimiz ilk kez sahiplenecekseniz bakımını üstlenebileceğinizden mutlaka emin olun.