scottish fold kedi özellikleri ve bakımı

Scottish Fold Kedi Özellikleri ve Bakımı

Sevimli Scottish Fold kedisine sadece bir bakışla, bu cinsin adını nasıl aldığını anlamak oldukça kolay. Bu yavrucuklar karşılaştırılamayacak kadar sevimli olmakla kalmaz, aynı zamanda aile dostudur. Scottish Fold kedileri çocuklarla, arkadaş canlısı diğer kediler ve akıllı köpekler de dahil olmak üzere diğer evcil hayvanlarla iyi geçinir.

kirli sepeti içine oturmuş bir scottish fold kedisi
Scottish Fold Kedi Özellikleri ve Bakımı 6
  • Karakter – Aile odaklı, sessiz, sevecen, sadık
  • Menşei – Birleşik Krallık
  • Diğer isimler – Sarkık/ Kırık kulaklı kedi, Scot Fold kedisi
  • Ağırlık – 6-13 kilo
  • Ömür –13-15 yıl
  • Sahiplenme – Ücretli (1000 – 2000 $) ve Ücretsiz

scottish fold ip yumağı ile oynuyor
scottish fold egzersiz
  • Benzersiz görünüm
  • Sakin ve uyumlu
  • Yetişkinler, çocuklar ve diğer evcil hayvanlarla sevecen ve arkadaş canlısı

Scottish Fold kedisinin özel bir beslenme ihtiyacı yoktur, ancak yüksek düzeyde protein ve minimum karbonhidrat içeren yüksek kaliteli bir mama vermenizi öneririz. Taze gıda yerine ticari bir markadan mama alıyorsanız, gerçek et veya balık içerdiğinden emin olun.

Scottish Fold kedileri, eğimli kulakları ile alışılmadık bir görünüme sahip olduklarından, diyetlerinde biraz özel bir şeye ihtiyaçları olduğunu varsaymak kolaydır. Ne yazık ki bu türün sevimli özellikleri sağlık sorunlarıyla birlikte gelir. Bu yüzden mama seçiminde dikkatli olmak isteyebilirsiniz.

Hill’s Science kuru yavru kedi maması*, kapalı alanda bulunan Scottish Fold yavruları için tasarlanmıştır. Kuru mama parçaları, yavru kedinizin yemesini kolaylaştırmak için küçüktür. Tarif, ana malzeme olarak tavuk ile gerçek et içerir. Ayrıca yavru kedilerde sağlıklı beyin ve göz gelişimini desteklemek için balık yağı gibi takviyeler içerir.

Yüksek kaliteli kuru kedi maması bulmak istiyorsanız, Purina ONE Tender Selects* başka bir iyi seçenektir. Bu, kedinizin öğününe güzel tat ve doku veren iyi bir seçenek olabilir. Kuru mama parçalarının yanı sıra Scotish Fold’unuzun bayılacağı etli parçalar da bulacaksınız.

Bu tarifin iki protein çeşidi vardır – tavuk veya somon. Böylece, satın alma işleminizi kedinizin damak zevkine göre uyarlayabilirsiniz.

Ailenize bir Scottish Fold yavrusu getirmeyi umuyorsanız, bekleme listesinde biraz zaman geçirmeye hazırlıklı olun. Bu kedicikler çok popülerdir, ancak onları bulmak zor olabilir. İyi haber şu ki, bu kediler o kadar harika arkadaşlar ki, beklemeye değer.

Scottish Fold kedileri arkadaşlıktan hoşlanır ve yalnız bırakılmaktan hoşlanmazlar. Neyse ki, bu kedicikler, çalışmanız veya başka bir nedenle evde olmamanız durumunda evdeki diğer arkadaşlarıyla zaman geçirmekten son derece memnun olurlar. Döndüğünüzde, mutlu bir karşılamaya hazır olun.

Scottish Fold kedisi, özellikle de eğlenceye katılacak en az bir arkadaşı olduğunda oynamayı sever. İki kediniz varsa, birlikte koşmalarını, zıplamalarını ve tırmanmalarını izleyebilirsiniz. Yalnızca siz ve kediniz iseniz, etkileşimli oyun için her fırsatı değerlendirecektir.

Bir Scottish Fold kedisinin kulaklarının öne doğru düşmesine neden olan baskın gen, İskoç Fold kulaklı kedilerin birbirleriyle çiftleştirilmesi durumunda da iskelet deformasyonlarına neden olabilir. Bu nedenle, çoğu sorumlu yetiştirici, bir Scottish Fold’u düz kulaklı bir kediyle, genellikle bir Amerikan veya British cinsi ile çiftleştirir.

Kedinizin kulakları sıkıca katlanmışsa, kedinizin kulaklarını temiz tutmasına ve kir birikmesini önlemesine yardım etmeniz gerekebilir. Haftada en az bir veya iki kez, kıvrımların altını hafifçe silmek için ılık su ve sirke karışımı ile nemlendirilmiş bir pamuk top kullanın. Kedinizin kulaklarının iç kısmını temizlemek için asla pamuklu çubuk kullanmayın. Kulağın içinde ve pamuk toplarınızın ulaşamayacağı bir yerde balmumu ve kalıntı birikiyormuş gibi görünüyorsa, veterinerinizi arayın. Kedinizin işitme duyusunu korurken bu hassas bölgeyi güvenle temizleyebilirler.

scottish fold kedisi tüyleri taranıyor
scottish fold tüy bakımı
  • Zayıflatıcı bir kıkırdak ve kemik hastalığı için yüksek risk
  • Yaşam boyunca sert veya rahatsız edici olabilir.
  • Yetiştirilmesi birçok çevrece tartışmalı bir türdür.

Scottish Fold kedisinin özel bir beslenme ihtiyacı yoktur, ancak yüksek düzeyde protein ve minimum karbonhidrat içeren yüksek kaliteli bir mama vermenizi öneririz. Taze gıda yerine ticari bir marka sunuyorsanız, ilk malzemenin gerçek et veya balık olduğundan emin olun.

Scottish Fold kedisi, özellikle de eğlenceye katılacak en az bir arkadaşı olduğunda oynamayı sever. İki kediniz varsa, birlikte koşmalarını, zıplamalarını ve tırmanmalarını bekleyebilirsiniz. Yalnızca siz ve kediniz varsa, etkileşimli oyun için her fırsatı takdir edeceklerdir. Tıpkı diğer kediler gibi, İskoç Kıvrımları da pencere koltuklarını, kedi ağaçlarını, tırmalama direklerini, yapboz oyuncaklarını ve karton çantalar ve kutular gibi günlük nesneleri takdir eder. Kedinizin çevresini zenginleştirmek için ne kadar çok fırsat kullanırsanız o kadar mutlu olacaktır.

Hayatının ilerleyen dönemlerinde, Scottish Fold’unuz şekerlemeler arasında enerjik oyun seanslarına katılmak için daha fazla cesaretlendirmeye ihtiyaç duyabilir. Kilolarına dikkat edin ve mümkünse aktiviteyi artırmaya çalışın, çünkü obezite eklem problemlerini ve diğer durumları daha da kötüleştirebilir.

Bir Scottish Fold kedisinin kulaklarının öne doğru düşmesine neden olan baskın gen, İskoç Fold kulaklı kedilerin birbirleriyle çiftleştirilmesi durumunda da iskelet deformasyonlarına neden olabilir. Bu nedenle, çoğu sorumlu yetiştirici, bir İskoç Fold’u düz kulaklı bir kediyle, genellikle bir Amerikan veya Britanya ile ilgili stenografi ile eşleştirir.

Bazı Scottish Fold kedileri ayak bileği, diz ve kuyruk eklemlerinde dejeneratif eklem hastalığı geliştirir. Bu kediler aynı zamanda sağlıklı olan birçok kedi ırkında yaygın olan polikistik böbrek hastalığı ve hipertrofik kardiyomiyopati riski altındadır.

Scottish Fold Tüy Bakımı

Kısa tüylü Scottish Fold kedileri, gevşek tüyleri almak için haftada bir veya iki kez taramak yeterliyken, uzun tüylü olanlar ise dolaşmaların ve keçelerin oluşmasını önlemek için daha sık (günlük) bakım gerektirir.

bir tahta yürüyüş alanı üzerinde duran kül renkli sarımsı gözlü scottish fold kedisi
Scottish Fold Kedi Özellikleri ve Bakımı 7

Göz önünde bulundurabileceğiniz iki önemli bakım rutini daha vardır: Tırnak kesme ve diş fırçalama. Yavru kedinize, daha sonraki yaşamlarında mücadeleleri önlemek için genç yaştan itibaren bu tür muameleyi kabul etmeyi öğretin.

Scottish Fold Kedi Sahiplenme

Türkiye’de oldukça popüler olduklarından Scottish Fold kedi sahiplenme konusundaki arayışlarınız uzun sürmeyecektir. Fakat dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Bu kediyi ücret karşılığı bulduysanız, yetiştiricinin yasal zorunlulukları yerine getirip getirmediği, kedinin herhangi bir hastalığı olup olmadığı gibi ayrıntıları değerlendirmelisiniz. Vetesveteriner olarak yine bir veteriner kontrolünde ücretsiz sahiplenmeniz yegane önerimizdir.

Scottish Kedi Özellikleri ve Bakımı

Sıkça Sorulan Sorular

Scottish Fold kedisi hakkında en çok sorulan soru cevapları aşağıda bulabilirsiniz.