sibirya orman kedisi

Sibirya Kedisi Özellikleri Ve Bakımı

Sibirya kedisi özellikleri nelerdir? Sibirya kedisi evde beslenir mi? Sibirya orman kedisi nerede bulunur? Sibirya kedisi Rusya menşeilidir. Rusya’nın soğuk iklimlerine uyum sağlayabilen ve aslen Sibirya orman kedisi olan bu üç katmanlı tüy yapısına sahip kedi, kedi türleri arasında binlerce yıldır var olmasına rağmen Avrupa’ya İlk olarak 1871’de, Soğuk Savaş’ın ardından da (yaklaşık 1990’lı yıllar) Amerika Birleşik Devletleri’ne gelebilmiştir.

Sibirya Kedisi Özellikleri Ve Bakımı

Aşağıda sibirya kedisi genel özellikleri, kedi sahiplenmenin artıları ve ev ortamında yaşamasıyla ilgili olumsuz özellikleri verilmiştir.

sibirya kedisi genel bakış
Siberian Cat
  • Ağırlık: 3-8 kg
  • Menşei: Rusya
  • Renk: Siyah, kırmızı, gümüş; çok renkli
  • Tüy Yapısı: Uzun, kalın
  • Ortalama Ömür: 11-15 yıl
  • Kişilik: Sıcak, sevecen, özenli, sevgi dolu

Sibirya Kedisinin Artıları
  • Çok eğlenceli
  • Sevecen
  • Kibar
  • Sabırlı
  • Diğer evcil hayvanlarla iyi anlaşır
Sibirya Kedisinin Eksileri
  • Tüylerin taranma ihtiyacı fazla
  • Dışarı çıkmak ister
  • Fazla miyavlar
  • Sık sık ve yüksek sesle mırıldanır.

Beslenme: Sibirya kedisinin herhangi bir özel beslenme gereksinimi yoktur; ancak, sağlıklı cildi desteklemek ve kedinizin tüylerini mükemmel durumda tutmak için Omega yağ asitleri eklenmiş mamaları tercih edebilirsiniz. Uygun vücut ağırlığını destekleyebileceğinden ve evcil hayvanınızın ömrünü uzatmasına yardımcı olabileceğinden, kedinizin yaşam aşamasına uygun yüksek proteinli, düşük karbonhidratlı mama seçmenizi öneririz.

Bazen ev yapımı kedi maması yapmaya vaktimiz olmuyor. Bununla birlikte Sibirya kedinize beslenme yönergelerine uygun, Sibirya kedileri için yüksek kaliteli ıslak kedi maması sağlayacak mükemmel kedi maması markaları vardır.

Lütfen kedinizi farklı yaşam evrelerinde beslemeniz gereken diyet türü ve miktarı konusunda veterinerinize danışın. Farklı ırklar, diyetlerine, metabolizmalarına, aktivitelerine ve yaşlarına bağlı olarak daha fazla obezite riskine sahip olabilir. Bu nedenle, veterineriniz bu konuyla ilgili en iyi bilgi kaynağınızdır.

Ev Ortamı: Doğayla iç içe yaşamaya, avlanmaya, tırmanmaya ve zıplamaya alışıklardır. Bu yüzden çok güçlüler ve çok güçlü kasları vardır. Evinize tırmanmayı ve zıplamayı da sevseler de, becerikli ve çevik oldukları için nadiren bir şeyleri kırarlar.

Bu kediler, doğaları gereği biraz sert olsalar da, yine de zeki ve iyi eğitimlidirler ve bu nedenle hayranları oldukça fazladır ve bu her zaman olacaktır. Ayrıca soğuk iklimlere mükemmel bir şekilde adapte olmuşlardır ve sert kışlarda dışarıda yürüyebilirler. Evinizde ısıtma sistemi aniden kapansa ve hava soğusa da buna pek aldırış etmezler.

Doğal avlanma ve hareket etme içgüdülerini takip edebildiklerinden emin olmak için, tamamen ev kedileri olarak tutulmak yerine eğer imkanınız varsa dışarı çıkmalarına izin verilmelidir. Yine de bir Sibirya kedisi asla yalnız kalmamalıdır – yalnızlık onun kalbini kırar.

Standart kedi aktivitelerinin yapılabilmesini sağlayan kedi direkleri, kedi oyun evleri ve özellikle sağlam bir ağaç, onlara vahşi yaşamlarını hatırlatacağından özellikle sahiplenilmesi önerilir.

Sağlık: Sibirya kedileri genellikle sağlıklıdır, özellikle dişileri ortalama 10 ila 18 yıl yaşarlar. Uygun bakım ve beslenme ile bu kedicikler kolayca daha uzun yaşayabilir.

Ne yazık ki, en dirençli ırklar bile bazı genetik hastalıklara ve bozukluklara karşı bağışık değildir.

İşte dikkat etmeniz gerekenler Sibirya Kedisi Hastalıkları:

• Hipertrofik kardiyomiyopati (HCM)
  • Polikistik böbrek hastalığı (PKD)
  • Kalıtsal kanser
  • Kedi alt idrar yolu hastalığı (FLUTD)
  • Diş eti hastalığı
sibirya kedisi
Sibirya Kedisi Özellikleri Ve Bakımı 6

Sibirya Kedisi Tüy Bakımı

Sibirya kedilerinin tüyleri orta uzunlukta olmasına rağmen çok fazla matlaşmazlar. Bu yüzden bakımı bir İran kedisinin tüylerine göre daha kolaydır.

Normal bir haftada, Sibirya kediniz makul miktarda tüy döker ve tüylerini korumak için haftada bir veya iki kez fırçalamanız gerekir. Üç katlı tüy yapısının bakımı için daha ince bir fırça, yumuşak fırça ve metal taraktan oluşan bir kombinasyon kullanmak en iyisidir.

Sibirya Kedisi Sahiplenme

Sibirya kedisi sahiplenme konusunda sorularınız mı var? Bu zeki ve oyun sever kediler, özellikle su oyunlarıyla ilgilendiklerinde, sahipleriyle zaman geçirmeye bayılırlar. Bazı Sibirya orman kedilerinin, sahipleriyle birlikte duşa girmeye bile cesaret ettiği bilinmektedir. Dolayısıyla Çankaya Veteriner hizmeti sunan Vetes Veteriner Kliniği olarak önerimiz eğer önünüzde bir sibirya kedisini sahiplenme konusunda seçenek varsa, hiç durmayın ve sahiplenin.

Sibirya Kedisi

Sıcakkanlı bir dost arayanlar için mükemmel bir seçenek olan bu soğuk iklim canlıları, sevgi dolu kişilikleri ve maceracı doğalarıyla insanların kalbini kazanmışlardır. Sibirya orman kedisi, geleneksel ve masalsı bir geçmişi olan, aynı zamanda modern evlerde sevimli ve enerjik bir arkadaş olarak yerini alan benzersiz bir kedi türüdür.

Sıkça Sorulan Sorular

Sibirya Kedisi Özellikleri ile ilgili sıkça sorulan sorular ve cevapları aşağıdadır.