köpek tıraş ediliyor.

Köpekler Tıraş Edilmeli Mi?

Köpekler tıraş edilmek istenebilir ve özellikle halk arasında süs köpekleri olarak bilinen toy cinsi köpeklerde sıklıkla uygulanan bir işlem olsa da çoğu bakım uzmanı ve biz Vetes Veteriner Kliniği olarak köpeklerin tıraş edilmemesini tavsiye ediyoruz. Ancak bazı durumlarda (sağlık sorunları, cerrahi operasyonlar gibi) tıraş bir gereklilik olabilir.

tıraş edilmiş çin aslanı
Köpekler Tıraş Edilmeli Mi?

American Kennel Club gibi çoğu veteriner hekim ve kuruluş, çift katmanlı tüy yapısına sahip köpeklerin (yani, yalıtkan astarlı köpeklerin) asla tıraş edilmemesi gerektiği konusunda uyarıyor ve tıraş olmanın aşırı ısınmaya, rahatsızlığa, güneş yanığına, makas yaralanmalarına, cilt sorunlarına, folikül hasarına neden olabileceğini belirtiyor.

Ülkemizde Veterinerler, sıcak havalarda hava sirkülasyonunu iyileştirmek için tıraş olmak yerine düzenli fırçalamayı ve köpekleri serin tutmaya yardımcı olmak için sık sık banyo yapmayı önermektedir. Etrafta dolaşan çok fazla bilgi varken, evcil hayvan ebeveynleri köpeklerini tıraş edip etmemeleri gerektiğini bilemeyebilir. Vetes Veteriner ekibi olarak köpeğinizi neden tıraş etmemeniz gerektiğini açıklıyoruz:

köpek tıraş edilirken gülümsüyor.

Köpekler Tıraşlandığında Oluşan 5 Dezavantaj

• Aşırı ısınma. Evcil hayvan ebeveynleri, köpeklerini tıraş etmenin onları daha havalı yaptığını düşünebilir. Ancak bunun tersi olur. Köpeklerin yazın serin tutmak için yalıtım tabakası görevi gören bir astarı var. Bunu tıraş ederseniz, artık o doğal soğutma mekanizmasına ve korumaya sahip olmazlar, bu da onları aşırı ısınmaya karşı daha duyarlı hale getirir.
  • Tüy hasarı. Bazı köpekler tıraş edilmemelidir (Golden Retriever, Border Collie, Alman Çoban Köpeği, Labrador Retriever, Siberian Huskies ve English Springer Spaniel). Bazı köpek türlerinin tüy dokusu ve rengi tıraş sonrası değişebilir, düzensiz ve çekici görünmemesine neden olabilir. Tıraş olmanın uzun vadede dökülmeyi azalttığı da bir efsanedir.
  • Güneş yanığı. Tıraş olmak, köpeğinizin hassas cildini, özellikle yaz mevsiminde, güneşin zararlı UV ışınlarına maruz bırakır. Köpekler için güvenli güneş kremi olmadan uzun süre maruz kalmak güneş yanığına neden olabilir.
  • Diğer cilt problemleri. Güneş yanıkları gibi, köpekler tıraşlı ve savunmasız bırakıldığında diğer cilt sorunları ortaya çıkar. Örneğin Ballard, pire ve keneler gibi böceklerin tıraşlı cildi daha kolay ısırdığını söylüyor. Köpekler için diğer olası tıraş sonrası cilt problemleri kuruluk veya batık tüyleri içerir.
  • Yaralanma riski. Makaslar keskindir ve genellikle onlara aşina olmayan köpekleri ürkütür. Tıraş sırasında, köpeğiniz çok hareket ediyorsa, tıraş makinelerinden yaralanabilir veya sıcak makinelerinden derileri yanabilir.
köpek banyo edilmiş
Köpekler Tıraş Edilmeli Mi?

Köpekler Hangi Durumlarda Tıraş Edilebilir?

Sorumlu bir evcil hayvan sahibinin, dışarısı ısındığında köpeğini tıraş etmesi gerektiği aşikar görünüyor. Aslında, köpeğinizi tıraş etmenin onun yararına olmaması çok muhtemeldir. Mantıklı görünse bile, genellikle bir profesyonelle çalışmak en iyisidir. Ancak köpeğinizi tıraş ederseniz, köpek arkadaşınızın güvenliği için çok dikkatli ve dikkatli olmalısınız.

• Dağınık, keçeleşmiş tüyleri olduğu durumlarda, güvenli bir şekilde taramayı imkansız kılacak kadar matlaştığında, tıraş olma zamanı gelmiştir.
  • Yaşlı köpekleri temiz tutun. Köpekler yaşlandıkça hareket kabiliyetlerini kaybederler, bu da onları temiz ve bakımlı tutmayı zorlaştırır. Bunun yerine, tıraş olmak onların genel konforunu artırabilir.
  • Köpeğin cildinde oluşan çeşitli hastalıklarda onun bakımını daha kolay hale getirmek için tıraş edilebilir.

Tıraştan Önce: Köpek Tüy Bakımı Nasıl Yapılır?

Kişisel bakım, cildin yumuşaklığını ve parlaklığını elde etmek için zaman alır. Tıpkı cilt bakımınız gibi, köpeklerin de tüy sağlığını korumak için yeterli sağlık bakımına ihtiyacı vardır. Ayrıca tıraş edilmesine gerek kalmaması adına, tüy bakımını düzenli ve doğru yapmanız sizin için fayda sağlar. Tüylü evcil hayvanınızın parlak ve canlı bir tüy geliştirmesini sağlamak, yalnızca evcil hayvan dostu kremler ve losyonlar sürmekle ilgili değildir. En gıpta ile bakılan tüyleri elde etmek için köpek arkadaşınız için diyet, egzersiz, doğal yağlar ve besleyici ikramları da düşünmeniz gerekir.

asyalı kadın köpeği tıraş ediyor.
Köpekler Tıraş Edilmeli Mi?
  • Köpeğinizin tüylerini düzenli olarak fırçalayın. Bu, ölü tüyleri ortadan kaldırır, matlaşmayı önler ve tüylerinde daha iyi hava sirkülasyonu sağlar.
  • Köpeğinizi temiz ve zararlılardan uzak tutmak için düzenli olarak serin banyolar yapın.
  • Köpeğinizin serinletici ter bezleri ayaklarının üzerinde bulunduğundan, patilerindeki fazla tüyleri kesmek terin buharlaşmasına ve köpeğin soğumasına yardımcı olabilir.
  • Bakım uzmanları, soğumayı artırmak için bir köpeğin bacaklarını ve midesini çok uzun tüyleri keserek yarar sağlayabileceğini söylüyor.
  • Parlaklıktan yoksun donuk bir tüy, genellikle düşük kaliteli bir diyetin sonucudur. Proteinler tüye sağlık ve parlaklık katar.
  • Omega açısından zengin bir diyet, köpeğinizin cildi için oldukça faydalıdır. Kuru cilt, tüy dökülmesi ve genel tahrişle mücadele etmek için Omega-3 ve Omega-6 yağ asitleri içeren köpek mamasını arayın.
  • Yaz ve toza eğilimli bir ortamda kalmak, köpeğinizin cildini endişeli ve kaşındırabilir. Yulaf ezmesi banyosu, yumuşak ve parlak bir cilt için yerleşik E Vitamini ile köpeğinizin hassas cildini rahatlatabilir.
  • Keneler ve pireler, köpeğinizin cildini tahriş ederek kaşıma ve ısırmayı tetikleyebilir. Haşere ve böceklerden arındırmak için düzenli olarak evinizi temiz tutun.

Hangi Köpek Cinsi Tıraş Edilmemelidir?

köpek tüy dökülmesi
Köpekler Tıraş Edilmeli Mi? 9

Daha önce de belirtildiği gibi, çift katmanlı tüy yapısına sahip köpekler tıraş edilmemelidir. Çift kat tıraş ederseniz, astar normalden daha hızlı uzar ve daha yavaş büyüyen koruyucu tüyleri geride bırakır.

Fazla tüyün, astarın çıkarılmasını zorlaştırdığını, bu nedenle astarın sürekli olarak beklenenden daha fazla büyüdüğünü ekliyor. Şüpheye düştüğünüzde, çift katmanlı köpeğinizi serin tutmak ve tüy dökülmesini azaltmak için tarayın.

Köpeğinizin çift katmanlı tüy yapısına sahip olup olmadığından emin değil misiniz? İşte onlardan en çok bilinenler:

• Siberian Husky
  • German Shepherd
  • Corgi
  • Shiba Inu
  • Golden Retriever
  • Australian Shepherd
  • Border Collie
  • Cavalier King Charles Spaniel
  • Bernese Mountain Dog
  • Samoyed
  • Sheepdog
  • Great Pyrenees
  • Alaskan Malamute
akita cinsi köpeğin tüyleri dökülüyor.
Köpekler Tıraş Edilmeli Mi? 10

Köpekler Tıraş Edilmek İsteniyorsa

Bir köpeğin tüylerini tıraş etmek bazen bir zorunluluktur. Yaralı ve bazı cilt hastalıkları olan köpekler için fayda sağlayabilir çünkü tıraş temizliğe yardımcı olur ve etkilenen bölgeye ulaşmayı ve ilaçları uygulamayı kolaylaştırır. Köpekler tıraş olmaları gerektiğinde genellikle aynı nedenlerle ameliyattan önce tıraş edilmeleri gerekir ve bir köpeğin tüyleri umutsuzca matlaşırsa, tek çare tıraş olabilir.

Köpekler tıraş edilmek istendiğinde önünüzde bazı seçenekler var. Biri veterineriniz ya da onun önereceği profesyonel bir pet kuaföre başvurmak. Diğeri ise evde kendi çabalarınızla tıraş etmek. İkinci seçeneği Vetes Veteriner Kliniği olarak önermiyoruz, çünkü zaten köpeklerin tıraş edilmesi sağlık sorunları gibi ciddi durumlar dışında önerilmediğinden ve köpekleri tıraş etmenin o kadar kolay bir iş olmadığından, bu işlemi profesyonellerin yapması daha doğru olacaktır.

Ankara Vetes Veterinerde Köpekler Tıraş Ediliyor Mu?

Çankaya Kırkkonaklar’da bulunan veteriner kliniğimizde köpek tıraşı yapıyoruz. Bu işlemi gerçekleştirirken önce köpeğinizin sağlık durumu, tüy, deri ve genel cilt bakımını analiz ediyor ve gerçekten gerekli olduğundan emin olduktan sonra tıraşa geçiyoruz.

Köpekler, insanlar gibi bir koltuğa oturtup tıraş süresince (30 -60 dk) rahat duracak canlılar değillerdir. Yine de kedilere göre daha kolay tıraş edilebilirler. Bazen operasyon sırasında anestezi uygulandığı esnada bu tıraş işlemi gerçekleştirilir.

Tipik olarak, köpeğinizin ameliyat olması gerektiğinde, ameliyat edilecek bölgeyi tıraş etmekten sorumlu olan veteriner ya da veteriner teknisyenidir. Tıraş edilecek alan, köpeğinizin ne tür bir ameliyat geçirmek üzere olduğuna bağlıdır. Örneğin, yavrunuz kısırlaştırılıyorsa, karnı sternumdan kasıklarına kadar tıraş edilecektir. Alan, saç ve diğer kalıntılardan arınmış steril bir ameliyat alanı oluşturmak için tıraş edilir.

köpek tıraş olurken korkuyor.
Köpekler Tıraş Edilmeli Mi? 11

Köpek Tıraşı Fiyatı

Veteriner Klinikleri ve Hayvan Hastaneleri’nde yapılan 2023 köpek tıraş fiyatı Veteriner Hekimler odasının belirlemiş olduğu asgari fiyatlar üzerinden listelenmiştir. Fiyatlar belli aralıklarla güncellendiğinden en doğru bilgileri veteriner hekiminizden alabilirsiniz.

Ankara’da köpek tıraşı fiyatı 2023 yılında 600 TL olarak belirlenmiştir.

Köpekler Evde Tıraş Edilebilir Mi?

Köpekler tıraş edilmek isteniyorsa ve bunu kendi başınıza yapmaya karar verdiyseniz bunun için aşağıdaki önerilerimize dikkat etmenizi tavsiye ederiz.

• Ekipman satın alın. Bir tüy kesme makinesine, çeşitli başlıklarına, bir fırçaya ve biraz kayganlaştırıcıya ihtiyacınız olacak. Evcil hayvan dükkanından veya hayvan bakım dükkanından köpekler için tasarlanmış bir tüy kesme makinesi satın alabilirsiniz.
    Köpeğinizin genellikle yüksek seslerden ürktüğünü biliyorsanız, ne kadar yüksek olduklarını görmek için mevcut çeşitli makineleri test edin. Fazla ses çıkarmayacak birini seçin.
  • Tüy kesme makinelerini serin tutun. Bir makinenin aşırı ısınması ve köpeğinizi yakması kolaydır. Yükselticiyi soğutmak için sık sık ara verin.
  • Köpeğinizi tasmasından tutun. Tıraş olurken köpeğinizin fazla hareket etmesini engellemek istiyorsunuz. Köpeğiniz biraz dirençliyse, onu yerinde sabitlemeye yardımcı olması için muhtemelen ikinci bir kişinin yanında olması gerekir.
  • Eşit oranda ve yavaş tıraş edin. Keskin hatlar oluşturabilirsiniz. Yavaş, nazik vuruşlar yapın.
  • Vücudun geri kalanını tıraş edin. Başın arkasından başlayın ve boyundan arkaya ve ardından her iki taraftan aşağı inin. Göbeği dikkatli bir şekilde tıraş edin.

Sıkça Sorulan Sorular

Köpekler Tıraş Edilmeli Mi? konusu ile ilgili en çok merak edilen sorular ve cevapları aşağıdadır.