Cheetoh kedisi özellikleri

Cheetoh Kedisi Özellikleri Ve Bakımı

Cheetoh Kedisi özellikleri nelerdir? Cheetoh kedisi evde beslenir mi? Cheetoh nasıl sahiplenebilirim? Cheetoh kedisi, 2003 yılında, vahşi kedi işaretlerine sahip arkadaş canlısı, sadık ve tamamen evcilleştirilmiş bir evcil hayvan isteyen insanlar tarafından geliştirildi. Henüz bir soyağacı cinsi olarak tanınmasalar da görünüşleri, zekaları, sosyallikleri ve soyları onları dünya çapında kedi severler için hızla popüler bir cins haline getirdi.

Bengal ve bir Ocicat’ın genlerine sahip olan evcil Çita kedi ırkı, boyutları ve ilgiye ihtiyaçları, onları kendilerine eşlik edecek çok sayıda üyesi olan büyük aileler için ideal kılar. Cheetoh’ların zekası, onları komut öğrenme becerisine sahip keskin öğrenciler yapar ve sahipleriyle tasmalı yürüyüşler yapmayı severler.

• Ağırlık: 4-7 kg
  • Menşei: Amerika Birleşik Devletleri
  • Renk: Çeşitli renk ve desenler (leopar benzeri desenler)
  • Tüy Yapısı: Kısa ve pürüzsüz, tüy dökmez.
  • Vücut yapısı: Büyük ve atletik yapı, yuvarlak ve geniş kafalı, güçlü ve kaslı bacaklar, orta uzunlukta kuyruk
  • Sağlık: Hipoalerjenik olmaya oldukça yakındır.
  • Ömür: 12-15 yıl
  • Kişilik özellikleri: Cana yakın, sosyal, enerjik, zeki

cheetoh kedisi artıları
  • Cana yakın ve sosyal
  • Enerjik ve oyuncu
  • Çocuklar ve aile ortamı için uygun
  • Diğer evcil hayvanlarla iyi anlaşır
  • Zeki ve meraklı

Scottish Fold kedisinin özel bir beslenme ihtiyacı yoktur, ancak yüksek düzeyde protein ve minimum karbonhidrat içeren yüksek kaliteli bir mama vermenizi öneririz. Taze gıda yerine ticari bir markadan mama alıyorsanız, gerçek et veya balık içerdiğinden emin olun.

Scottish Fold kedileri, eğimli kulakları ile alışılmadık bir görünüme sahip olduklarından, diyetlerinde biraz özel bir şeye ihtiyaçları olduğunu varsaymak kolaydır. Ne yazık ki bu türün sevimli özellikleri sağlık sorunlarıyla birlikte gelir. Bu yüzden mama seçiminde dikkatli olmak isteyebilirsiniz.

Hill’s Science kuru yavru kedi maması*, kapalı alanda bulunan Scottish Fold yavruları için tasarlanmıştır. Kuru mama parçaları, yavru kedinizin yemesini kolaylaştırmak için küçüktür. Tarif, ana malzeme olarak tavuk ile gerçek et içerir. Ayrıca yavru kedilerde sağlıklı beyin ve göz gelişimini desteklemek için balık yağı gibi takviyeler içerir.

Yüksek kaliteli kuru kedi maması bulmak istiyorsanız, Purina ONE Tender Selects* başka bir iyi seçenektir. Bu, kedinizin öğününe güzel tat ve doku veren iyi bir seçenek olabilir. Kuru mama parçalarının yanı sıra Scotish Fold’unuzun bayılacağı etli parçalar da bulacaksınız.

Bu tarifin iki protein çeşidi vardır – tavuk veya somon. Böylece, satın alma işleminizi kedinizin damak zevkine göre uyarlayabilirsiniz.

Ailenize bir Scottish Fold yavrusu getirmeyi umuyorsanız, bekleme listesinde biraz zaman geçirmeye hazırlıklı olun. Bu kedicikler çok popülerdir, ancak onları bulmak zor olabilir. İyi haber şu ki, bu kediler o kadar harika arkadaşlar ki, beklemeye değer.

Scottish Fold kedileri arkadaşlıktan hoşlanır ve yalnız bırakılmaktan hoşlanmazlar. Neyse ki, bu kedicikler, çalışmanız veya başka bir nedenle evde olmamanız durumunda evdeki diğer arkadaşlarıyla zaman geçirmekten son derece memnun olurlar. Döndüğünüzde, mutlu bir karşılamaya hazır olun.

Scottish Fold kedisi, özellikle de eğlenceye katılacak en az bir arkadaşı olduğunda oynamayı sever. İki kediniz varsa, birlikte koşmalarını, zıplamalarını ve tırmanmalarını izleyebilirsiniz. Yalnızca siz ve kediniz iseniz, etkileşimli oyun için her fırsatı değerlendirecektir.

Bir Scottish Fold kedisinin kulaklarının öne doğru düşmesine neden olan baskın gen, İskoç Fold kulaklı kedilerin birbirleriyle çiftleştirilmesi durumunda da iskelet deformasyonlarına neden olabilir. Bu nedenle, çoğu sorumlu yetiştirici, bir Scottish Fold’u düz kulaklı bir kediyle, genellikle bir Amerikan veya British cinsi ile çiftleştirir.

Kedinizin kulakları sıkıca katlanmışsa, kedinizin kulaklarını temiz tutmasına ve kir birikmesini önlemesine yardım etmeniz gerekebilir. Haftada en az bir veya iki kez, kıvrımların altını hafifçe silmek için ılık su ve sirke karışımı ile nemlendirilmiş bir pamuk top kullanın. Kedinizin kulaklarının iç kısmını temizlemek için asla pamuklu çubuk kullanmayın. Kulağın içinde ve pamuk toplarınızın ulaşamayacağı bir yerde balmumu ve kalıntı birikiyormuş gibi görünüyorsa, veterinerinizi arayın. Kedinizin işitme duyusunu korurken bu hassas bölgeyi güvenle temizleyebilirler.

cheetoh kedisi eksileri
cheetoh kedisi genel özellikleri ve bakımı
  • Daha fazla egzersiz ve oyun zamanına ihtiyaç duyar
  • Düzenli tüy bakımı gerektirir
  • Nadir bir kedi türü olduğu için temin etmek zor olabilir

Kaliteli mama ile dengeli bir diyet sağlamak önemlidir. Yaş ve kiloya uygun porsiyonlar ve beslenme sıklığı Çita kedilerinin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Tüm evcil hayvanlarda olduğu gibi, Cheetoh kedinizin mamasının kalitesi ne kadar yüksekse, o kadar sağlıklı olurlar.

Cheetoh kedisinin herhangi bir özel diyet ihtiyacı yoktur ve sağlıklı, besleyici, dengeli ve yüksek kaliteli bir marka olduğu sürece hem ıslak hem de kuru gıdalarda başarılı olacaktır. Protein açısından yüksek bir diyet, Cheetoh’unuzun sonsuz enerji gereksinimlerini ve aktivite seviyelerini desteklemeye de yardımcı olabilir.

Enerjik yapıları nedeniyle uygun oyuncaklar ve tırmalama tahtalarıyla etkileşim sağlamalıdır. Yeterli egzersiz ve hareket imkanı sağlamak önemlidir.
Yüksek enerji seviyeleri ile Cheetoh, bol miktarda aktiviteden yararlanır. Sürekli hareket halindedirler ve oynamaya isteklidirle, bu, evde sessiz akşamları tercih ediyorsanız sorun olabilir. Zekaları ve enerjileri nedeniyle Cheetoh, yeterince yapacak işleri yoksa can sıkıntısına yatkın olabilir.
Cheetohunuza hem kendi başınıza oynamanız hem de sizin katılmanız için yeterli sayıda oyuncak ve aktivite sağladığınızdan emin olun. Kedi ağaçları ve tırmalama direkleri, güneşli yerlerdeki koltuklar ve bahçeye bakan pencereler Cheetohunuza bolluk katacaktır.

Genel olarak Cheetoh, hem Bengal hem de Ocicat’tan gelen genlerden yararlanan sağlıklı bir türdür. Yine de, onlar hala yeni bir cins ve Cheetoh’un kalp hastalığı, göz problemleri ve lüks patella gibi birkaç yaygın endişenin yanı sıra herhangi bir ortak sağlık sorunu olup olmadığını söylemek zor.

Cheetoh Kedisi Tüy bakımı

Çita

Kısa ve pürüzsüz tüyleri nedeniyle haftada bir kez taranması önerilir. Düzenli olarak tüylerin kontrol edilmesi ve dökülme veya düğüm oluşumunu önlemek için taranması önemlidir.

Doğal olarak kısa tüylü olan Cheetoh kedisinin fazla bakıma ihtiyacı yoktur. Kediler ayrıca bakım ihtiyaçlarının çoğunu kendileri karşılama eğilimindedir, ancak onlara yardımcı olabilirsiniz. Aynı zamanda kedinizle bağ kurmak için iyi bir fırsattır.

Cheetoh’unuzu kıllı bir fırçayla taramak, doğal yağların tüylerine yayılmasına ve gevşek tüylerin giderilmesine yardımcı olur. Fazla tüy dökmedikleri ve tüyleri sık sık keçeleşmediği için onları her gün temizlemeniz gerekmez.

Cheetoh Kedisi Türkiye

Türkiye’de daha nadir bulunan bir türdür, ancak bazı üreticiler ve kedi evleri aracılığıyla temin edilebilir. Cheetoh kedisi alırken, sağlık ve ırk özelliklerini doğrulamak için güvendiğiniz ve deneyimli bir yetiştirici ile çalışmak önemlidir.

cheetoh kedisi sahiplenme
Cheetoh Kedisi Özellikleri Ve Bakımı 6

Cheetoh Kedisi Sahiplenme

Cheetoh kedileri, cana yakın ve sosyal doğaları nedeniyle evcil hayvan olarak idealdir. Enerjik ve oyuncu yapıları, onları aileler için eğlenceli bir evcil hayvan yapar. Özel ve egzotik görünümleri, onları diğer kedi türlerinden ayırır. Bu kedi türünü sahiplenmeden önce, düzenli tüy bakımına ve ona uygun bir yaşam ortamı sağlamak önemlidir.

Bengal kanı nedeniyle son derece zeki ve Ocicat ebeveyni nedeniyle uysal olan Cheetoh, alabileceğiniz en sevecen ırklardan biridir. Ayrıca hem Bengal hem de Ocicat’tan miras aldıkları bir özellik olan inanılmaz derecede ses çıkarırlar.

Cheetoh’unuz sizi sabah kahvaltıdan önce oyun oynamak için uyandırmayı alışkanlık haline getirirse şaşırmayın; aile üyelerine taptıkları kadar aktif olmayı da severler. Hatta abur cubur çalmak için ikram dolabını açmak gibi evin etrafındaki her türlü yaramazlığı yapmak için keskin zekalarını bile kullanabilirler.

Ailedeki herkesle güçlü bağlar geliştirecekler ve en sevdikleri insanlarla çevrili olduklarında çok mutlu olacaklar. Cins, arkadaş canlısı ve uysaldır. Ayrıca çocuklar dahil herkesle iyi geçinmeleri ile ünlüdürler.

Ancak küçük çocukların kendilerine veya kediye zarar vermemek için bu kedilere saygı duymaları gerektiğini bildiklerinden emin olun. Cheetoh kedileri, ilgi istediklerinde talepkar olabilirler ve cins, enerji seviyeleri nedeniyle en çok aktif ailelere uygundur. Daha sessiz ve daha sakin haneler için fazla enerjik olabilirler.

Sıkça Sorulan Sorular

American Shorthair Kedisi Özellikleri ile ilgili tüm sorular ve cevapları aşağıdadır.