Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir? Kedilerin açlık süresi ne kadardır? Kediler yemek yemeden ne kadar dayanabilir? İnsanlar gibi kediler de hayatta kalmak için düzenli yiyecek ve suya ihtiyaç duyarlar. Çok uzun süre besinden yoksun kalmaları çok tehlikeli ve hatta ölümcül olabilir. Ancak, kedilerin iştahları, yaşlandıkça, hastalandıklarında, stres altındayken veya yiyeceklerini sevmediklerinde değişebilir.

kediler neden iştahsız olurlar?
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Bazen kediler, hastalık veya rahatsızlık durumunda tamamen yemeyi bırakabilirler. Kedi sahipleri, bir kedinin yiyecek olmadan ne kadar süre hayatta kalabileceğini merak edebilirler. İşte Ankara Veteriner camiasının bir üyesi, Çankaya Veteriner hizmetleri sunan Vetes Veteriner Kliniği olarak “Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?” konusundaki tüm detayları inceliyoruz:

Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

01 – Kediler genellikle 1-2 hafta boyunca yiyecek olmadan “hayatta kalabilirler, ancak 24 saat boyunca yiyecek olmadan asla kalmamalıdırlar.
02 – Yemek yemeyen bir kedinin altta yatan sebep olarak bir sağlık durumunun neden olup olmadığını görmek için veteriner hekime götürülmesi gerekmektedir.
03 – Kedi sahiplerinin kedileri yemeye teşvik etmek için bir dizi öneri mevcuttur, örneğin kedi için doğru yiyeceği temin etmek ve evin etrafına bol miktarda yiyecek ve su kaynağı bırakmak olabilir.

Kediler Yiyecek Olmadan Ne Kadar Süre Dayanabilir?

kedi zayıflığı nedenleri
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Bu soruya basit bir cevap, kedilerin suya erişimleri olduğu sürece yiyeceksiz 1-2 hafta hayatta kalabilecekleri yönündedir. Kediler su içmeden yaklaşık 3 gün hayatta kalabilirler.

Ancak, bu her zaman böyle olmayabilir ve kediler bu kadar uzun süre yiyecek ve su olmadan hayatta kalmayabilir. Bu, kedinin sağlığına, yaşına, ırkına ve çevresel koşullara bağlıdır. Örneğin, çok soğuk bir iklimde yaşayan ve altta yatan böbrek hastalığı olan yaşlı bir kedi, yeterli yiyecek ve su olmadan pek de uzun süre yaşayamaz.

kedi zayıflık hastalıkları
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Kediler yiyeceksiz 1-2 hafta hayatta kalabilirler (ve birçok sokak kedisi bunu yapabilir), ancak bunu yapmalarına izin verilmesi hiçbir zaman önerilmez. Her zaman veteriner hekimden yardım alın ve eğer gitmek zorundaysanız, bir kedi bakıcısı tutun veya bir kedi pansiyonu kullanın.

Uzun süreli açlık, kedinin vücuduna zarar verir ve sonuçları vardır; gereksiz acı ve stres yaratmanın yanı sıra potansiyel olarak ölümcül olabilir.

Açlığın Kedilere Etkisi Nedir?

Bir kedi yiyecek olmadan 1-2 hafta hayatta kalabilir ancak bunun ciddi sonuçları vardır. Yemek yemeden 3-4 gün sonra, kediler hastalığa yakalanmaya başlarlar. Proteinleri azaldıkça, vücutları yağları parçalamaya başlar ve bu, karaciğerlerinde yağ birikmesine yol açar. Bu duruma hepatik lipidosis veya yağlı karaciğer denir ve karaciğer yetmezliğine yol açar.

kedileri yemeye zorlamak
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Yiyecek ve su eksikliği nedeniyle dehidrate olan kediler, genellikle böbrek yetmezliği ve çoklu organ işlev bozukluğu geliştirirler. Kronik böbrek hastalığı, diyabet ve hipertiroidi gibi bazı altta yatan sağlık durumları kedileri dehidratasyona yatkın hale getirebilir.

Kediler, açlık veya dehidratasyonun ardından sağlıklı kalsalar bile genellikle sağlık sorunlarıyla karşılaşırlar. Bunlar, malnütrisyon, kilo kaybı ve tıbbi sorunları (örn. residual böbrek hastalığı) içerebilir.

Kedinizi Ne Zaman Veterinere Götürmelisiniz?

kediler yemek yemeden ne kadar dayanabilir?
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Bir kedi yiyeceksiz 1-2 hafta hayatta kalabilir ancak 3-4 gün yemek yemeden ciddi, hayati tehlike arz eden sonuçlar geliştirebilir. Ancak, bir kedinin bu kadar uzun süre yiyecek olmadan kalmaması gerekmektedir.

Eğer kediniz 24 saat boyunca yemek yemediyse, onları veteriner hekimine götürün. Hala içiyor ve iyi ruh hali içinde görünüyor olsalar bile, sağlıkları konusunda oldukça ciddi sıkıntılar olabilir. Veterineriniz kedinizi muayene edecek ve kan testi ya da görüntüleme (röntgen, ultrason) yapacak. Daha erken müdahale ve tedavi kedinizin hayatını kurtarabilir.

Kediler Neden Yemeyi Bırakır?

kedilere en uygun mamalar
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Bir kedinin yemeyi bırakmasının birçok nedeni vardır ve hiçbiri göz ardı edilmemelidir. Yemeyen kediler çok hızlı bir şekilde kötüye gidebilir, bu yüzden yemiyor olmalarının nedenini bulmak önemlidir.

İştahsızlık (İştah kaybı) nedenleri arasında;

• Stres – Şiddetli stres altında olan kediler genellikle normal olarak yemeyebilir, hatta hiç yemeyebilirler. Potansiyel stres unsurları arasında evde yeni bir bebek, yeni bir kedi veya bir ev taşıması bulunabilir. Stres altındaki kedilerde iştah değişikliği olabilir. Ama aynı zamanda davranış değişiklikleri de olabilir. Bu davranışlar, geri çekilme, saklanma ve hatta saldırganlık olabilir.
  • Yeni mamalar – Bu çok yaygın bir nedendir. Birçok sahip, düzenli yiyeceğin stokta olmaması durumunda mağazadan farklı bir marka kedi maması alır. Bazen bu kaçınılmazdır ancak kedilerde hastalığa neden olabilir. Kediler diyet değişikliğine duyarlıdır ve diyetleri aniden değiştirildiğinde yaygın olarak gastrointestinal rahatsızlık çekerler. Eğer malzemeler önceki diyete göre farklıysa, yeni malzemelere alerjileri de olabilir.
kediler su içmeden kaç gün yaşar?
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?
  • Hastalık – Her türlü iltihaplanma veya enfeksiyondan muzdarip olan kediler, özellikle ateşleri (yüksek sıcaklık) varsa yemeyi bırakabilirler. Bu, bir mide virüsü (gastroenterit), bir kedi ısırığı, bir apse veya bir virüs gibi her şey tarafından tetiklenebilir.
  • Hastalık – Kronik böbrek hastalığı, hipertiroidizm, diyabet, idrar yolu hastalığı ve pankreatit gibi altta yatan hastalıklar, kedinizin çok hasta olmasına ve yemeyi bırakmasına neden olabilir.

Kedilerde İştah Azalmasının Sebepleri

kediler neden mama seçer?
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Yukarıdaki nedenlerin yanı sıra, belirli faktörler kedinin hala yemesine ancak iştahının azalmasına neden olabilir, bunlar:

Diş ağrısı/hastalığı

Ağzı ağrıyan kediler, daha önce olduğu kadar çok yemek yemeyeceklerdir.

Uygun olmayan mama kapları

Kediler, çelik, yansıtıcı, derin kapları sevmezler ve bu tür bir kapta çok fazla yemeyebilirler. Aynı zamanda kedi su kapları için son dönemde popüler olan kedi su pınarı ürünlerini deneyebilirsiniz.

Kedi su pınarı hakkında derlediğimiz yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

Kirli kaplar

Kediler çok temizdirler ve kirli, kirli yiyecek kaplarını kullanmaktan kaçınabilirler. Buna ek olarak, kirli kaplardan mikrop kapabilirler.

kedi zayıflığı

Yemek kabının konumu

Yemek kabı evin yoğun bir yerinde veya diğer evcil hayvanların yanında yerleştirilmişse, kediler kabına erişemeyebilir, özellikle gergin veya endişeliyse.

Besleme sıklığı

Kedinize günde bir veya iki kez büyük porsiyonlar halinde yemek verirseniz, bir oturuşta tüm yemeği yiyemeyebilirler. Mide boyutları nispeten küçüktür ve az ve sık yemeyi tercih ederler.

Yakın zamanda aşı olmak

Birçok kedi, aşılandıktan sonra 24-48 saat boyunca geçici olarak formunu kaybeder ve bu, azalmış iştahı içerebilir. Eğer böyle bir durum varsa, veterinerinizi aramalısınız.

Kediyi Yemeye Teşvik Etme Yolları

kedilerde iştah sorunları
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Kedilerde iştahsızlığın birçok nedeni veteriner tedavisine ihtiyaç duyar. Bu, intravenöz sıvı tedavisi, antibiyotikler ve ağrı kesiciyi içerebilir. Bunun yanı sıra (veterinerinizin onayıyla), birkaç şekilde onları yemeye teşvik edebilirsiniz.

Kedinizi beslemek için geniş, sığ seramik kaplar kullanın. Kedinizin kolayca erişebileceği evin farklı, sessiz bölgelerinde çok sayıda kap sunun. Evinizde birden çok evcil hayvan varsa, yemek kapları için rekabet olmadığından emin olun ve sahip olduğunuz evcil hayvan sayısı için bol miktarda kaynak (yemek ve su kapları, tuvalet kutuları, tırmalama direkleri ve yataklar) sağlayın.

kedi aşırı zayıf neden
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Vahşi doğada, kediler gün boyunca birkaç küçük porsiyon yiyecek yemiş olacaktır. Evcil kediler benzer ve az ve sık yemeyi tercih ederler. Kedinizi günde 4-5 kez daha küçük porsiyonlarla besleyin. Kediniz yiyorsa, yüksek nem içeriği sağlayacak ve dehidratasyonu önleyecek bol miktarda yaş kedi maması sunun.

Eğer kediniz kuru yiyecek yiyorsa, gün boyunca yiyebilmesi için bir kapta bırakın. Ağırlıklı olarak kuru yiyecek yiyen kediler, dehidratasyonu önlemek için bol miktarda su kabı ve çeşme bulundurulmalıdır.

kediler aç kalırsa ne olur?
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Eğer kediniz şu anda yemekten hoşlanmıyorsa, doğal aromaları çıkarmak için yemeği ısıtmayı deneyebilirsiniz, bu da kedinizin iştahını tetikleyebilir!

Evde bulunan hiçbir insan veya kedi ilacını, kedinizin iştahsızlığını tedavi etmek için vermeyin. Birçok insan ilacı kediler için toksiktir ve hatta bazı kedi ilaçları altta yatan bir hastalık varsa veya dehidrate olmuşlarsa kedilere zararlı olabilir.

Son Düşünceler

Bir kedi, yiyecek olmadan 1-2 hafta yaşayabilir, ancak kediniz 24 saat boyunca yememişse veterinerinize götürmelisiniz. Kediler, 3-4 gün içinde yememişlerse son derece hasta olabilirler. Hatta bunun sonucunda karaciğer yetmezliğine girebilirler.

Eğer kediniz iştahında azalma yaşıyorsa veya yemekten vazgeçmişse, altta yatan bir hastalığı veya rahatsızlığı olabilir ve eski haline dönmeleri için doğru tedaviye ihtiyaç duyarlar. Erken tedavi, olumlu bir sonuç için anahtardır.

kedi zayıflık nasıl önlenir
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir?

Düzenli olarak kedinizin yeme ve içme alışkanlıklarını gözlemlemek önemlidir. Herhangi bir değişiklik, özellikle yemeyi veya içmeyi bırakma, bir sağlık sorununun işareti olabilir. Bu nedenle, böyle bir durumda kedinizi hemen bir veteriner hekime götürmelisiniz.

Öte yandan, kedinizin yeterince yemek yememesinin bazı genel nedenleri vardır. Bunlar arasında stres, diyet değişiklikleri, hastalık veya ağrı bulunur. Bu nedenle, kedinizin neden yemek yemediğini anlamak için bu faktörleri dikkate almak önemlidir.

kediler nasıl eğitilmeli
Kediler Kaç Gün Aç Kalabilir? 17

Unutmayın, evcil hayvanınızın sağlığı ve refahı için siz sorumlusunuz. Kedinizin yemek yeme alışkanlıklarındaki herhangi bir değişiklik, özellikle yemeyi veya içmeyi bırakma, bir sağlık sorununun işareti olabilir ve hemen bir veterinerin yardımına ihtiyaç duyabilir.