siyah benekli kedi tıraş ediliyor.

Kediler Tıraş Edilmeli Mi?

Kediler tıraş edilmek istendiğinde özellikle ülkemizde kedi sahipleri arasında görüş farklılıkları var. Kedilerin tüyleri onların yegane ihtişamıdır. Ama ara sıra merak edebilirsiniz, bütün bu tüy yapısı onu yaz aylarında sıcaklatabilir mi? Ya da kediniz sıcaktan yapış yapış olabilir mi? Bir kedi tıraş edilmeli mi?

Tek kelimeyle: hayır. Bir kediyi tıraş etmek nadiren gereklidir ve sadece bir profesyonel tarafından yapılmalıdır. Tıraşlı kediler kendilerini savunmasız hissedebilir ve tıraş olma deneyimi travmatize edici olabilir. Ayrıca, tüyleri vücut ısısının düzenlenmesinde önemli bir rol oynar, bu nedenle tıraşlı kediler ya çok sıcak ya da çok soğuk olmaya karşı hassastırlar.

Ancak, kedinizin sağlığı için tıraş olmanın (veya bölgesel tıraş olmanın) yararlı veya gerekli olabileceği birkaç durum vardır. Vetes Veteriner Kliniği ekibimizin görüşleri için okumaya devam edin.

kedi kıç bölgesi tıraşı
Kediler Tıraş Edilmeli Mi?

Kedinizin tüylerinin birincil işlevlerinden biri korumadır. Buna hava, su, güneş ışığı ve diğer unsurlardan korunma dahildir. Kedinizin tüylerini keserek, güneş yanığı, iltihaplanma ve enfeksiyon gibi sorunlara daha yatkın hale getireceksiniz.

Bazı kedi sahipleri, kedilerinin serinlemesine yardımcı olmak için daha sıcak aylarda tıraş olmaları gerektiğini düşünürler. Ancak bu, ev kedileri için tamamen gereksizdir ve ev kedileri için aslında inanılmaz derecede tehlikelidir. Sokak kedileri, ekstra bir koruma katmanı olarak tüylerine ihtiyaç duyarlar, ancak vücut sıcaklıklarını düzenlemek için de buna ihtiyaçları vardır.

Tüyleri tıraş edilirse ve aniden ıslanırlarsa veya sıcaklık düşüşü sırasında dışarıda kalırlarsa, hipotermi geliştirebilirler. Kedinizin tüyleri onu serin tutmaya yardımcı olur.

Ayrıca kediler tıraş olduktan sonra derilerinde bazı sağlık sorunları oluşabilir. Tıraş olan kediler depresyona girebilir ve eğer bir klinikte tıraş olduysa bu tarz yerlere gittiğinde sürekli huzursuz bir halde kalabilir.

kedi tıraş olurken depresyona giriyor.

Kedi Tıraşı Fiyatı

Veteriner Klinikleri ve Hayvan Hastaneleri’nde yapılan 2023 kedi tıraş fiyatı Veteriner Hekimler odasının belirlemiş olduğu asgari fiyatlar üzerinden listelenmiştir. Fiyatlar belli aralıklarla güncellendiğinden en doğru bilgileri veteriner hekiminizden alabilirsiniz.

Ankara’da kedi tıraşı fiyatı 2023 yılında 600 TL olarak belirlenmiştir.

Kediler Hangi Durumlarda Tıraş Edilebilir?

Kedinizin tıraş olmasının fayda sağlayabileceğini düşünüyorsanız ve gerçekten kendinizce önemli gerekçeleriniz varsa öncelikle daima veterinerinize danışın ve onun vereceği bilgiler ışığında hala kediler tıraş edilmek isteniyorsa buna göre yol haritanızı belirleyin. İşte kedinizi tıraş etmenizi önerebileceğimiz en yaygın nedenler:

Kedi tüylerinde şiddetli keçeleşme varsa, keçeleşmiş kedi tüylerinin tıraş edilmesi gerekir.

Tıraş, kötü bir pire istilasının çözülmesine yardımcı olabilir ve kediler tıraş edildiğinde, saçkıran, akarlar ve cilt enfeksiyonlarını tedavi etmek için ilaçların uygulanmasını kolaylaştırabilir.

Sık tüy yumakları veya aşırı dökülme, aslan kesimi veya diğer kısmen tıraşlı stiller ile giderilebilir.

Yaşlı veya obez kediler gibi fiziksel zorluklara sahip kediler kendilerini düzgün bir şekilde temizleyemeyebilir ve bu da tüylerinin ciddi şekilde matlaşmasına veya kirlenmesine neden olabilir. Hijyenik (veya sıhhi) bir düzeltme, bir kedinin kalça tarafını temiz tutmaya yardımcı olabilir.

kedi tıraş esnasında
Kediler Tıraş Edilmeli Mi?

Tıraştan Önce: Kedi Tüy Bakımı Nasıl Yapılır?

Kedileri tıraş etmeye karar vermeden önce, onların tüy bakımlarını doğru bir şekilde yaptığınızdan emin olmalısınız. Rutin bakım, kedinizin tüylerinin tamamen işlevli durumda kalmasını sağlar. Tarama ve fırçalama, dökülen tüylerin çıkarılmasına yardımcı olur ve rahatsız edici keçeleşmenin oluşmasını önler.

Farklı Tüy Tiplerine Göre Kedi Tüy Bakımı

Kedilerin özel üretimleri, tüysüz Sfenks kedilerinden, kabarık, uzun tüylü türlere kadar çeşitli tüy özelliklerine sahip kedi türlerinin oluşmasına yol açmıştır. Sphinx ve Rex ırkları gibi bazı kediler çok az tüy döker. Diğer kedi türlerinin çoğu, ek yalıtım sağlayan pürüzsüz bir dış kaplamaya ve yumuşak tüylerden oluşan ince bir alt kaplamaya sahiptir. Uzun tüylü kedi ırkları genellikle çok ince ipeksi dış tüylere sahiptir ve bu tüyler kolayca birbirine dolanabilir.

Tüm kediler, gevşek tüyleri ve ölü deri hücrelerini temizlemek, tüyü kir, döküntü ve dış parazitlerden uzak tutmak ve doğal cilt yağlarını tüy milleri boyunca dağıtmak için düzenli taranmaya ihtiyaç duyarlar. Uzun, ipeksi veya kıvırcık tüylere sahip kedilerin, özellikle kulak çevresi, koltuk altı veya bacakların arkası boyunca saçlarının dolaşmasını veya keçeleşmesini önlemek için günlük tarama gerekir. Kısa tüylü kediler daha az fırçalama gerektirebilir.

kedi sırt bölgesi tıraşı

Kediler Tıraş Edilmek İsteniyorsa

Bir kedinin tüylerini tıraş etmek bazen bir zorunluluktur. Yaralı ve bazı cilt hastalıkları olan kediler için fayda sağlayabilir çünkü tıraş temizliğe yardımcı olur ve etkilenen bölgeye ulaşmayı ve ilaçları uygulamayı kolaylaştırır. Kedilerin genellikle aynı nedenlerle ameliyattan önce tıraş edilmeleri gerekir ve bir kedinin tüyleri umutsuzca matlaşırsa, tek çare tıraş olabilir.

Kediler tıraş edilmek isteniyorsa önünüzde bazı seçenekler var. Biri veterineriniz ya da onun önereceği profesyonel bir pet kuaföre başvurmak. Diğeri ise evde kendi çabalarınızla tıraş etmek. İkinci seçeneği Vetes Veteriner Kliniği olarak önermiyoruz, çünkü zaten kedilerin tıraş edilmesi sağlık sorunları gibi ciddi durumlar dışında önerilmediğinden ve kedileri tıraş etmenin başlı başına zor bir iş olduğundan, bu işlemi profesyonellerin yapması daha doğru olacaktır. Ayrıca bazen anestezi uygulanması gerekir ki bu da hayati tehlike riski taşır.

Kedi Aslan Tıraşı Nasıl Yapılır?

Kedi Aslan Tıraş terimi, veterinerler ve pet kuaförler tarafından, kafa kısmı haricinde tamamen tıraş olduklarındaki tüy kesimini tanımlamak için kullanılır.

Kedi Aslan tıraşı tekniği, kedinin vücudunda, karnında ve göğsünde deriye çok yakın bir tıraş olup, bacaklarda, kedinin başının çevresinde ve kuyruğunda uzun tüyler bırakılır.

Keçeleşmenin yanı sıra, bazı kediler yoğun şekilde tüy döker ve alerjiye sahip olabilir veya alerjiye neden olabilir. Bu nedenle, çeşitli nedenlerle uzun veya kısa tüylü bir kediye aslan tıraşı yapılabilir.

Belirli bölgelerde kolayca keçeleşen çok uzun ve yoğun tüylere sahip bir kedi aslan tıraşından fayda görebilir.

kedi aslan tıraşı

Kediler Tıraş İçin Ankara Vetes Veterineri Tercih Etmeli

Çankaya Kırkkonaklar’da bulunan veteriner kliniğimizde kedi tıraşı yapıyoruz. Bu işlemi gerçekleştirirken önce kedinizin sağlık durumu, tüy, deri ve genel cilt bakımını analiz ediyor ve gerçekten gerekli olduğundan emin olduktan sonra tıraşa geçiyoruz.

Kediler, insanlar gibi bir koltuğa oturtup tıraş süresince (30 -60 dk) rahat duracak canlılar değillerdir. Köpekler onlara göre çok daha kolay tıraş edilir. Bu sebeple bazen anestezi ve bunun için onay alınması gerekebilir. Kedinizin tıraş edilmesinin gerçekten bir zaruret olduğunda kararlıysanız bu işleme onay verebilirsiniz.

iran kedisi tıraş edilmiş.

Kedileri Evde Tıraş Etmek

Kedinizin tüylerini tıraş etmek kolay bir iş değildir. Ne de olsa, kediler çokça kıvranma eğilimindedir ve genellikle bu şekilde tıraş edilmekten hoşlanmazlar. Peki neden bazı evcil hayvan sahipleri kedilerinin tüylerini tıraş ettirir?

Belirtildiği gibi bazı kedi sahipleri kedilerini tüylerinin en çok döküldüğü yaz aylarında tıraş etmeyi tercih etmektedir. Bu özellikle uzun tüylü kediler için geçerlidir ancak kısa tüylü kediler için de geçerli olabilir. Tıraş olmak, evinizdeki kedi tüyü miktarını önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olur.

Kediler Tıraş İçin Nelere İhtiyaç Duyar?

Kedinizi evde tıraş etmek için fazla bir şeye ihtiyacınız yok ama kedinizi düzeltmeye çalışmadan önce emin olmanız gereken birkaç temel nokta var. Öncelikle, elbette, kediniz için uygun makasları ya da makinaları satın aldığınızdan emin olmanız gerekir. Yerel evcil hayvan dükkanınızdan veya Amazon gibi çevrimiçi mağazalardan bir kedi makası veya düzeltici satın alabilirsiniz.

Hayvanlar için özel olarak yapılmış düzelticileri arayın ve 10 numaralı bıçak kullanın. Başlamadan önce kedinizin tüylerinin temiz olduğundan emin olmak için elinizde bir tarak bulundurmak da iyi bir fikirdir. Daha sonra, kedinizi tıraşın ortasında kaçmaması için emniyete aldığınızdan emin olmanız gerekir. Düzeltirken kedinizi tutmanıza yardımcı olacak bir arkadaş edinebilir veya kedinizi daha iyi kontrol etmek için ensesinden tutabilirsiniz. Son olarak, kedinizin sizden kaçmaya çalışması durumunda tırmalamayı önlemek için lastik eldivenler de satın almak isteyebilirsiniz.

himalayan kedisi tıraş ediliyor.
Kediler Tıraş Edilmeli Mi?

Tıraşa başlarken aşağıdaki adımları izleyin:

1. Önce Tırnaklarını Kesin
    Kediler tıraş olurken kendilerini korumaya çalışır. Dikkatli olun ve tıraşa başlamadan önce tırnaklarını kesin.
  2. Sesi Test Edin
    Makasın sesini kedinizin yanında test edin. Kediniz yalnızca sesten bile çok korkarsa, başlamadan önce bir emniyet kemeri veya dizginleme cihazı kullanmayı veya veterinerinizden hafif bir sakinleştirici istemeyi düşünebilirsiniz.
  3. Cildinizi Gergin Tutun
    Kediler, kolayca hareket eden çok esnek bir cilde sahiptir. Bu, makinelerin altında kolayca toplanabileceği ve potansiyel olarak onu çimdikleyebileceği veya kesebileceği anlamına gelir. Kesilmeleri önlemek için tıraş olurken cildi sıkıca aşağı doğru çekerek gergin tutun.
  4. En Baştan Başlayın
    Kedinin vücudunun tepesinden başlayın ve kuyruğun dibine doğru ilerleyin – ancak gerçek kuyruğu tıraş etmeyin.
  5. Kedinizi Tutun
    Kedinizi nazikçe ama sıkıca tutun ve her zaman boynunun arkasından başlayıp kuyruğa doğru ilerleyerek vücudunun etrafında dolaşın.

Sıkça Sorulanlar

Kediler Tıraş Edilmeli Mi? konusu ile ilgili en çok merak edilen sorular ve cevapları aşağıdadır.