American wirehair kedisi

American Wirehair Kedisi Özellikleri

American Wirehair Kedisi özellikleri nelerdir? American Wirehair Kedisi (tel tüylü) kedisi evde beslenir mi? Bu kedi ırkının ayırt edici özelliği çelik gibi yoğun yünlü fakat ince bir tüy yapısına ve doğal bir genetik mutasyona sahip olmasıdır. Amerikan Wirehair kedisi, 1966’da bir çiftlikte yetiştirildi. Çok sert bir kürk için baskın olan gen, sıradan bahçe kedileriyle melezlenerek ortaya çıkarıldı. Belki de bu, dünyadaki kedi ırklarını yetiştirmenin en basit hikayelerinden biridir.

amerikan wirehair kedi ırkı

Genel Özellikler

• Ağırlık: 3.5 – 7 kg arası
  • Menşei: Amerika Birleşik Devletleri
  • Renk: Çeşitli renk ve desenler
  • Tüy Yapısı: Kıvırcık ve sert tüyler
  • Vücut yapısı: Orta büyüklükte, kaslı ve güçlü bir yapıya sahip, yuvarlak ve geniş kafalı, geniş ve açılı kulaklar
  • Ömür: 12-15 yıl
  • Kişilik özellikleri: Zeki, cana yakın, uysal, bağımsız
  • Sağlık: Doğası gereği genetik olabilecek çeşitli sağlık sorunlarına sahiptir. Genellikle sağlıklıdır.
american wirehair kedi sahiplenme
American Wirehair Kedisi Özellikleri

Artıları:

• Sakin ve sevecen
  • Uysal ve bağımsız
  • Çocuklar ve aile ortamı için uygun
  • Diğer evcil hayvanlarla iyi anlaşır
  • Zeki ve meraklıdır.

Eksileri:

• Tüy bakımı daha fazla özen gerektirebilir
  • Başlangıçta yabancılara karşı çekingen olabilir
  • Nadir bir kedi türü olduğu için temin etmek zor olabilir

American Wirehair Kedisi İhtiyaçları

american wirehair kedi türü

Aktif ve oyun oynamaktan hoşlanır, oyuncaklar ve tırmalama tahtalarıyla etkileşim sağlamalıdır. Yeterli hareket ve egzersiz imkanı sağlamak önemlidir. Banyo nadiren gereklidir.

Periodontal hastalığı önlemek için dişleri fırçalayın. Günlük diş hijyeni en iyisidir, ancak haftalık fırçalama hiç yoktan iyidir. Tırnakları birkaç haftada bir kesin. Herhangi bir akıntıyı gidermek için gözlerin köşelerini yumuşak, nemli bir bezle silin. Her göz için ayrı bir bez alanı kullanın, böylece herhangi bir enfeksiyon yayma riski oluşmayacaktır.

Ankara Kedi Aşı FiyatlarıAnkara Köpek Aşı FiyatlarıAnkara Kedi Köpek Çip Taktırma 2023

american wirehair sahiplendirme

Kulakları haftalık olarak kontrol edin. Kirli görünüyorlarsa, %50 elma sirkesi ve ılık su karışımıyla nemlendirilmiş bir pamuk top veya yumuşak nemli bir bezle silin. Kulağın iç kısmına zarar verebilecek pamuklu çubuk kullanmaktan kaçının.

Kedi kumunu her zaman tertemiz tutun. Bu kediler banyo hijyeni konusunda çok titizdir. American Wirehair’i diğer kedilerin yaydığı hastalıklardan, köpeklerin veya diğer hayvanların saldırılarından ve dışarı çıkan kedilerin karşılaşabileceği araba çarpması gibi diğer tehlikelerden korumak için sadece evde yaşayan bir kedi olarak tutmak iyi bir fikirdir.

American wirehair

Tüy bakımı:

Onun esnek tüy yapısı, American Wirehair’in çekiciliğinin ve güzel görünümünün ayrılmaz bir parçasıdır. Orta uzunluktaki kürkün kıvrımlı, sıkı tüyleri sert ama hoş bir dokuya sahiptir. Bıyıklar ve kulakların içindeki kıllar bile kıvrımlı ve esnektir. Tüyleri birçok farklı renk ve desende gelir.

American Wirehair’in sıra dışı tüylerinin çok az bakıma ihtiyacı vardır. Sık taramak ona zarar verebilir, bu nedenle kedinin kışlık tüylerini döktüğü ilkbahar dışında bu tür bir tımar gerekli değildir.

Beslenme İhtiyaçları:

Kaliteli mama ile dengeli bir diyet sağlamak önemlidir. Yaş ve kiloya uygun porsiyonlar ve beslenme sıklığı American Wirehair’in sağlığı için önemlidir.

american wirehair secere
American Wirehair Kedisi Özellikleri 9

American Wirehair Kedisi Türkiye

Türkiye’de nadir bir tür olabilir, ancak bazı üreticiler ve kedi barınakları aracılığıyla temin edilebilir. American Wirehair kedisi alırken, sağlık ve ırk özelliklerini doğrulamak için güvendiğiniz ve deneyimli bir yetiştirici ile çalışmak önemlidir.

American Wirehair Kedisi Sahiplenme

american wirehair türkiye

American Wirehair kedileri, sakin ve sevecen doğaları nedeniyle evcil hayvan olarak idealdir. Nadir ve ilginç tüy yapısı, onları diğer kedi türlerinden ayırır. Bağımsız ve uysal yapıları sayesinde, evde kolayca uyum sağlarlar ve sahiplenilmeleri için idealdir. Bu kedi türünü sahiplenmeden önce, tüy bakımına özellikle dikkat etmek ve ona uygun bir yaşam ortamı sağlamak önemlidir.

Rahat ama oyuncu American Wirehair, çocukları ve kedi dostu köpekleri olan aileler için mükemmel bir seçimdir. Hileler öğrenebilir ve kendisine kibar ve saygılı davranan çocuklardan gördüğü ilgiyi sever. Ona sorun çıkarmazlarsa köpeklerle iyi anlaşır.

american wirehair yavrusu

Yetenekli bir avcıdır, ancak erken yaşta tanıştırılırsa evcil kuşları veya diğer küçük hayvanları rahat bırakmayı öğrenebilir. Ancak şüpheye düştüğünüzde onları ortamdan uzaklaştırın. Her zaman evcil hayvanları, hatta diğer kedileri yavaş yavaş ve kontrollü bir ortamda tanıtın. Çankaya Veteriner hizmeti sunan Vetes Veteriner Kliniği olarak önerimiz ilk kez sahiplenecekseniz bakımını üstlenebileceğinizden mutlaka emin olun.