himalaya kedisi

Himalaya Kedisi Özellikleri Ve Bakımı

Himalaya kedisi özellikleri nelerdir? Himalaya kedisi evde beslenir mi? Himalaya kedisi nerede bulunur?“Himmies” olarak da bilinen Himalaya Kedisi, Amerika Birleşik Devletleri’nde İran ve Siyam kedilerinin bir melezi olarak geliştirilmiştir. İlk olarak 1920’lerde ve 1930’larda, dünyanın her yerindeki yetiştiriciler Siyam rengini İran fiziğiyle birleştirerek bir kedi ırkı yaratmaya çalıştıklarında ortaya çıktılar. Kedi Meraklıları Derneği, 1957’de melez Himalaya kedisini resmen tanımıştır.

Himalaya Kedisi Özellikleri Ve Bakımı

Bu çiftleşme onlara günlük bakım gerektiren ipeksi tüylerde, yüzlerde ve kulaklarda renklenmenin harika bir kombinasyonunu verir. Gözlerindeki mavilik hayran bırakır. Sakin bir kedi olan Himalayan kedisi oldukça tembeldir ancak bazen ani davranışlar sergileyerek sahiplerini şaşırtır.

Himalaya kedisi genel özellikleri
  • Ağırlık: 4-5,5 kg
  • Menşei: ABD
  • Renk: Siyah, kahverengi, gri; çok renkli
  • Tüy Yapısı: Kısa, kalın
  • Ömür: 12-18 yıl
  • Kişilik: Öğrenmeyi sever, zeki, uyanık, girişken

Himalaya kedisinin artıları
Bengal Kedisi Genel Özellikleri
  • İnsanlarını gerçekten sever ve önemser
  • Tam bir aile kedisi
  • Çocuklarla iyi anlaşır
  • Oyuncu
  • Zarif
  • Arkadaş Canlısı
Himalaya kedisinin eksileri
Bengal Kedisinin Eksileri
  • Sağlık Sorunları
  • Fazla bakım ihtiyacı
  • Alerji yapabilen tüy yapısı
  • Özel mama gereksinimi
  • Tembellik

Tüm evcil hayvanlar için doğru beslenme şarttır. Himalaya kediniz, temiz, tatlı su kabına ek olarak bir oranda sağlıklı kedi maması içeren dengeli bir diyetle beslenmelidir.

Himalaya kedisi, İran kedisi ile Siyam kedisini melezleme ile ilgili özelliklere sahip uzun tüylü bir kedidir. Pers ailesinin bir parçası olarak kabul edilir. Ne kadar akıllı, sadık ve sevimli oldukları bir yana, gerçekten sosyal ve sevecen olan birkaç kedi türünden biridir.

Himalaya kedi ırkının yüksek enerjiye sahip olduğunu ve kaloriye ihtiyaç duyacağını unutmamak önemlidir. Bu sebeple veteriner hekiminize danışarak onun için uygun beslenme düzenini sağlayacak mamaları tedarik edebilirsiniz.

Birçok evcil hayvan sahibi, evcil hayvanlarını her zaman evin içinde tutmak zorunda oldukları gerçeğinden hoşlanmazlar. Bu yüzden birçok insan kedileri sevmez; ancak, Himalaya kedileri ev hayvanlarıdır.

Bir kedinin açık havada şekilde üremesine izin vermek, yetiştiriciler tarafından gerçekten tavsiye edilmez. Uzun ve güzel tüyleri olduğu için bu kediyi dışarıda bırakmak tam bir karmaşaya dönüşecektir.

Himalayalar çok fazla egzersize ihtiyaç duymasalar da oldukça canlıdırlar ve kendi başlarına bırakılırlarsa yaramazlık yapabilirler. Onlara oynamaları için çok sayıda doldurulmuş oyuncak ve kedi kulesi vererek ve oyun seansları için her gün biraz zaman ayırarak, onları meşgul ve mutlu tutabilirsiniz.

Canlı yapıları nedeniyle Himalayalar, kağıt top gibi en basit şeylerle bile kendi başlarına oynayarak saatler geçirebilirler.

Himalaya kedileri, Perslerden miras aldıkları polikistik böbrek rahatsızlıklarına karşı hassastır. Himalaya kedileri, bu tür hastalıklara yakalanmamak için genç yaşta kısırlaştırılmalı ve muayene edilmelidir. Bu cins, İranlılar gibi düz yüzleri, yuvarlak burunları ve küçük burun kanalları nedeniyle burun ve solunum sorunları gibi çeşitli sağlık sorunlarına eğilimlidir.

Sağlık koşullarını teşhis etmek, Himalaya’nızı sağlıklı tutmak için gerekli olan önemli bir adımdır. Diğer kedi ırkları gibi Himalaya kedileri de gıda alerjilerine karşı hassas olabilir. Himalaya kedinizin diyetinde bulunan gıda alerjileri nedeniyle acı çekip çekmediğini belirlemek zor olabilir, ancak semptomlar şunları içerebilir:

• Kaşınma
  • Cilt lezyonları (kızarıklık, yaralar)
  • şişkinlik
  • İshal
  • Kusma

Uygun tıbbi bakım ile Himalaya kedisi 9-15 yıllık sağlıklı bir ömre sahip olabilir.

Himalaya Kedisi Tüy Bakımı

Himalaya Kedisi

Himalaya Kedisi güzelliğinin farkındadır. Dışarı çıkmaya veya görev olarak gördüğü herhangi bir şeyi yapmaya daha az ilgi gösterir. Evde dinlenmeyi ve güzelliğini sergilemeyi tercih eder. Çok fazla tüyleri olmasına rağmen, oldukça iyi, bu da onu süper yumuşak yapıyor. Bununla birlikte, bu, kürklerinin dolaşmaya eğilimli olduğu anlamına gelir, bu nedenle günlük bakım gerekli olacaktır.

himalaya kedisi sahiplenme
Himalaya Kedisi Özellikleri Ve Bakımı 6

Himalaya Kedisi Sahiplenme

İri kemikleri ve bir tutam uzun, gösterişli tüyleriyle bu muhteşem yaratıkları sevmeye karşı koymak imkansız. Himalaya kedileri, evcil hayvan endüstrisini vuran en yeni kedi ırkları arasındadır.

İran kedisi atalarından dengeli bir karakter almışlardır ancak iran kedilerine kıyasla daha enerjiktirler. Bu da Siyam atalarının açık bir etkisi olduğunu gösterir. Bununla birlikte, birçok felinolojik kuruluş, Himalaya kedisini İran kedisi ırkının bir varyasyonu olduğunu kabul eder. Hatta iran kedileriyle aynı kod altında kayıt tutmuşlardır.

Ankara Veteriner olarak himalaya kedilerinin düzenli bakımlarını yapabileceğinizi ve oluşabilecek sağlık sorunlarını önlemek adına özel mama ihtiyaçlarını karşılayabileceğinizi düşünüyorsanız kesinlikle sahiplenmenizi öneririz.

Sıkça Sorulan Sorular

Himalaya Kedisi Özellikleri ile ilgili merak edilen sorular ve cevapları aşağıdadır.