Köpek Takip Cihazı Kullanımı

Köpek Takip Cihazı nasıl kullanılır? Köpek GPS ile konum bulma nasıl yapılır? Köpektakip tasması (Akıllı Tasma) nerede bulunur? Köpek GPS Tracker nedir? Köpekler için AirTags kullanılabilir mi?

Sağlıklı bir evcil hayvan, mutlu bir evcil hayvandır. Konum ve etkinlik takibi ile bu giyilebilir takip cihazları ve akıllı tasmalar, köpeğinizin veya kedinizin hem güvenli hem de sağlıklı olduğundan emin olmanıza yardımcı olabilir. Tüylü arkadaşınız için hangisinin doğru olduğunu sizler için araştırdık.

köpek akıllı tasma kullanımı

Köpek Güvenliği

Bir köpek sahibi olarak, onun güvenliğini sağlamak için elinizden gelen her şeyi yapıyorsunuzdur. Her 3 evcil hayvandan 1’inin hayatlarının bir noktasında kaybolabileceğini ve Türkiye’de her yıl 10 milyon hayvanın kaybolduğunu duymuş olabilirsiniz, bu nedenle köpeğinizi çoğunlukla içeride tutuyor ve sadece gözetim altında dışarı çıkmasına izin veriyor olabilirsiniz.

Köpek Çipi Ve Kimliklendirme

Barınağa giren bir köpeğin etiketi veya mikroçipi olmadığı sürece ailesine kavuşma şansının çok düşük olduğunu da duymuşsunuzdur. Bu yüzden köpeğinizin kimliğinin olduğundan ve yasalar gereği köpek çipi (mikroçip) takıldığından da emin olmalısınız.

Bununla birlikte, etiketler ve mikroçipler yalnızca birisi köpeğinizi bulursa ve onları size geri vermeye veya bir barınağa veya veterinere götürmeye karar verirse işe yarar. Ya bunu yapmazlarsa? Minik yavrunuzun her zaman nerede olduğunu bilmenin bir yolu var mı? Köpeğinize bir GPS takip cihazı takmanın zamanı gelmiş olabilir mi?

Köpek Takip Cihazı Kullanımı

Takip Cihazı Kullanmalı Mıyım?

Evet, kedinize kesinlikle bir GPS kedi takip cihazı takabilirsiniz. Sadece kediler ve köpekler için üretilen bu işe yönelik takip cihazları da artık mevcut.

Evcil hayvan sahibi olmak parkta yürümek değildir. Köpekler ve kediler tıpkı insanlar gibi, özellikle yaşlandıklarında aşırı kilolu hale gelebilir. Evcil hayvanınız da ne kadar yakından bakarsanız bakın kaybolabilir.

Her iki senaryo da rahatsız edici, özellikle de tüylü dostlarımızın hayatımıza ne kadar mutluluk kattığını düşündüğünüzde. Onları mutlu, sağlıklı ve güvende tutmak bizim görevimiz. Ve bazı eski moda TLC ile birlikte veterinere düzenli geziler harikalar yaratsa da, teknoloji de çok önemli bir rol oynayabilir.

köpek takibi
Köpek Takip Cihazı

Köpeğimin GPS Takip Cihazına İhtiyacı Var Mı?

Köpek Takip Cihazı – Dört ayaklı dostunuz zamanının çoğunu içeride geçirse bile, birkaç nedenden dolayı ona bir GPS takip cihazı takmak Ankara Veteriner camiasının bir üyesi, Çankaya’da veteriner hizmetleri sunan Vetes Veteriner Kliniği olarak önerimiz bu iyi bir fikir olacaktır.

köpek gps takip programı
Köpek Takip Cihazı
  • Köpeğiniz veterinere giderken elinizden kaçabilir veya yanlışlıkla açık bırakılan bir kapıdan fark edilmeden evden dışarı çıkabilir. Başka bir deyişle, her şey olabilir.
  • Köpekler için bir takip tasması, onlar serbestçe dolaşırken nerede olduklarını görmenizi sağlar.
  • Bir köpek GPS takip cihazının sınırsız menzili vardır; ne kadar uzakta olurlarsa olsunlar köpeğinizin yerini tespit edebilirsiniz. Ve dünya çapında kapsama alanıyla, başka bir eyalette veya ülkede seyahat ediyorsanız onları da takip edebilirsiniz.
  • Bazı köpek takip cihazı ürünleri, kedi arkadaşınızın daha fazla egzersize ihtiyacı varsa kullanışlı olan aktivite izleme imkanını size sunar.
  • Sürekli bahçede ya da dışarıda yaşayan bir köpeğiniz varsa, özellikle sokak hayvanlarını besleyenler için nerede olduklarını gerçek zamanlı olarak takip edebilir ve bütün gece ne yaptıklarını görebilirsiniz.
  • Bazı köpek takip cihazı ürünleri, köpeğinizin çok uzağa gidip gitmediğini anlamanızı sağlayan sanal bir çit özelliğine sahiptir.

Evcil hayvanınızın etkinliğini, yerini ve daha fazlasını izlemek için tasarlanmış çok sayıda evcil hayvan izleyiciyi ve GPS tasmasını test ettik. Neden kullanmak isteyebileceğinize geçmeden önce, ne olduğuna ve nasıl çalıştığına bir göz atalım.

Köpek GPS Tracker Nedir?

kayıp köpekleri bulma cihazı
Köpek Takip Cihazı Kullanımı 10

Köpekler için bir GPS takip cihazı, tüylü arkadaşınızın tasmasına veya koşum takımına takılan küçük, hafif bir cihazdır. Akıllı köpek tasması, kedi takip takması gibi aramalarda görüleceği üzere genelde boyuna takılan tasmalarda yer alırlar.

KöpekTakip Cihazı – Küresel Konumlandırma Sistemini (GPS) ve hücre kapsamını kullanarak, köpeğiniz hakkında gerçek zamanlı konum bilgisi sağlar. Bu nedenle, bulunduktan sonra sizi küçük yavrunuza tekrar kavuşturabilen mikroçipler ve kimlik etiketlerinin aksine, bir GPS kedi takip cihazı, onları hala kayıpken bulmanıza yardımcı olabilir.

Bazı takip cihazları ayrıca köpeğinizin aktivite seviyelerini izleyerek her gün ne kadar egzersiz yaptıklarını görmenize de imkan sağlar. Bazılarıysa sanal bir güvenlik duvarı oluşturmanıza izin verir ve köpeğinizin güvenli bölgeden ayrıldığında sizi uyarır, böylece muhtemel kaçışları önleyebilirsiniz.

Köpek Takip Cihazı Nasıl Çalışır?

akıllı tasma kullanımı nasıl
Köpek Takip Cihazı Kullanımı 11

Peki GPS evcil hayvan takip cihazları tam olarak nasıl çalışıyor? Her cihazın içinde, köpeğinizin konumunu belirlemek için uydulardan GPS sinyalleri alan bir GPS çipi bulunur. GPS’in yanı sıra, bazı köpek takip cihazı ürünleri maksimum doğruluk için Wi-Fi ve Bluetooth’u da kullanabilir. Cihaz daha sonra köpeğinizin GPS koordinatlarını bir mobil ağ üzerinden akıllı telefonunuza gönderir.

Köpek Takip Cihazı – GPS izleyicileri, çalışmak için GPS ve hücre kapsamına güvenir, bu nedenle size bir SIM kart lazım. Cihazın maliyetine ek olarak, sim kartların aylık ya da yıllık abonelik ücretleri vardır. Radyo sinyaline sahip cihazlar için 500 metreye ve Bluetooth izleyiciler için 40 metreye kadar genel olarak bir kapsama alanları olur. GPS cihazları ise sınırsız menzile sahiptir ve dünyanın her yerinde çalışır.

Köpekler İçin En İyi 3 GPS Takip Cihazı

Şimdi bazı test edilen ve iyi olduğu düşünülen köpek takip cihazı ürünlerine bir göz atalım. Bu ürünler fiyatları ayrı tutularak bakıldığında ömür boyu sorun yaşamayacağınız ve köpeğinizden uzak olduğunuzda onun nerede olduğundan ve ne yaptığından emin olmak için en iyi çözümler olduğunu düşünüyoruz.

Köpek Akıllı Tasma Fiyatları 2023

İşte aşağıda listelediğimiz köpek akıllı tasma ürünleri, hayvan takip cihazı fiyatları ve ürünlere ait detaylı bilgiler sizlerle:

1 Fi Smart Dog Collar Series 2

fi akıllı köpek tasması özellikleri
Köpek Takip Cihazı – Tasması
Neden Onu Seçtik?

Fi Akıllı Köpek Tasması, köpeğinizin konumunu, etkinliğini ve uykusunu telefonunuzdan takip etmeyi kolaylaştırır. İkinci nesil model, daha hassas konum takibi ve daha hızlı kaçış tespiti için geliştirilmiş GPS ve LTE antenleri sayesinde önceki modelden daha iyi performans sunuyor. Test sırasında, Series 2’nin köpeğin güven alandan çıktıktan sonra sahibine çok kısa zamanda bildirim göndermesi . Tractive GPS Dog LTE Tracker, testlerde daha hızlı bildirim gönderse de, Fi ona göre daha dayanıklıdır, daha uzun pil ömrü sunar ve daha fazla sağlık ve sosyal özelliğe sahiptir.

Hangi köpekler için uygun?

10 kilo veya daha ağır köpekler için iyidir. Fi Akıllı Köpek Tasması dört boyutta gelir: küçük (boyun çevresi 11,5 ila 13,5 inç olan boyunlar için), orta (13 ila 16,5 inç), büyük ( 16 – 22,5 inç) ve ekstra büyük (22 – 34,5 inç). Dört renkte mevcuttur: mavi, gri, pembe ombre veya sarı. Yaka da değiştirilebilir, bu da onu büyüyen köpekler için özellikle esnek bir platform haline getirir.

2 Tractive GPS Dog LTE Tracker

Tractive köpek gps takip cihazı kullanımı
Neden Onu Seçtik?

Köpeğinizin mevcut tasmasına lastik bir klipsle rahat ve güvenli bir şekilde takılan Tractive GPS Köpek LTE Takip Cihazı, incelediğimiz tüm takip cihazları arasında en hızlı bildirim uyarılarını sunar. Bu, Fi Series 2’den en az bir dakika daha hızlı. Pil ömrü daha uzun olabilse ve daha fazla sağlık ve sosyal özellik görmek istesek de, Tractive makul bir fiyata birinci sınıf GPS takibi sunuyor.

Hangi Köpekler İçin Uygun?

Tractive, biri köpekler ve diğeri kediler için olmak üzere GPS ve LTE evcil hayvan izleyicisinin iki versiyonunu satıyor. Köpek versiyonu, en az 10 kg ağırlığındaki köpekler içindir.

3 Whistle GO Explore

Whistle go köpek gps takip cihazı kullanımı
Köpek Takip Cihazı – Tasma
Neden Onu Seçtik?

Whistle GO Explore, evcil hayvanınızın nerede olduğunu ve her gün yakılan kalori, katedilen mesafe ve dinlenme saatleri gibi sağlık istatistiklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Test sırasında, köpek güvenli bölgeden ayrıldığında bir bildirim göndermesi 4,5 dakika sürdü. Tractive ve Fi modelleri daha hızlı evcil hayvan kaçış uyarıları sağladı, ancak Whistle GO Explore hem köpeklerle hem de kediler için çalışır ve şarj edildiğinde daha uzun süre dayanır.

Hangi köpekler İçin uygun?

Sadece 36,8 gram ağırlığındaki Whistle GO Explore, daha küçük köpekler ve hatta kediler için en iyi özel evcil hayvan takip cihazıdır. Yalnızca şirketin birinci taraf tasmalarıyla çalışan Fi’nin aksine, herhangi bir tasmaya takılabilir.

İncelemek için tıklayın.

Türkiye’de Kedi GPS Takip Cihazları Kullanılabilir Mi?

Çoğu GPS ürünü henüz Türkiye için resmi destek verdiklerini açıklamadı. Ancak Ürünlerin firma siteleri üzerinden iletişime geçerek en doğru bilgiyi alabilirsiniz. AirTag, SmarTag ve Huawei Tag ürünleri ise ülkemizde kullanılabilir durumdadır.

Tracki 2023 Model Mini Real time GPS Tracker

Tracki süper küçük (1,75×1,5×0,55 inç) ve süper hafiftir (1,26 oz). Gömülü yerleşik SIM kartla birlikte gelir ve dünya çapında çalışır. Ama asıl hoşunuza gidecek özelliği Tracki’nin Türkiye’de kullanılabilir olduğu bilgisidir. Aynı Tractive gibi ücretli üyeliği olsa da, burada desteklenmesi oldukça iyi. Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone şirketleri ile işbirlikleri mevcut. Detaylı bilgi ve satın alma için ürün sayfasını buradan inceleyebilirsiniz.

• Birlikte verilen aksesuarlar – Güçlü mıknatıs, Köpek tasması, suya dayanıklı silikon kılıf, Kemer klipsi, Anahtarlık, kordon.
  • Çocuklarınızı, evcil hayvanlarınızı veya yaşlıları istediğiniz zaman bulun.
  • Araçlarınızı, motosikletlerinizi ve değerli eşyalarınızı takip edin.
  • Sınırsız mesafe için kayıp bagajınızı takip edin.